Hvorfor biografreklame?

Reklamer er en naturlig og positiv del af biografoplevelsen. I biografen har du det størst mulige lærred; billede, lyd og lys i særklasse; og et opmærksomt, attraktivt publikum rettet mod dit brand. 

Hvorfor biografreklame?

Kontakt os og hør hvorfor biografreklame er en unik mulighed for netop dit brand.

Size matters

Biografreklame giver dig mulighed for at eksponere dit brand på det størst mulige lærred i højeste kvalitet med det bedste lys og lyd, uden distraktion, uden konkurrerende annoncer eller andet visuelt rod til at komme i vejen – det ultimative eksponeringsmiljø, der ikke kan matches af noget andet medie.

Indlevende eksponeringsmiljø

Biografen giver et unikt frirum, som ingen andre medier kan. I eksponeringssituationen er man til stede i nuet og har fokus på det, som sker i salen. Biografen er et offline- og indlevende miljø for publikum og derved er der højere opmærksomhed og budskabsforståelsen stærkere.

Social og positiv oplevelse

Biografgængerne er afslappede, i godt humør og typisk sammen med venner eller familie i biografen. Fang deres opmærksomhed, når de er mest åbne og modtagelige. Biografen er et sjovt og socialt miljø – det er det bedste sted til at fortælle din historie og få dit brand eksponeret.

Attraktiv målgruppe

Biografgængerne er en moderne, købedygtig og kommercielt attraktiv målgruppe, der er svær at nå̊ andre steder. De tilhører en højere social gruppe baseret på personlig indkomst, erhverv og uddannelse, og er first-movers på tværs af en lang række industrier.

Foretrukne branding- og imagemedie

Biograflærredet er et fantastisk sted at fortælle historier grundet det flotte format og den store opmærksomhed. Grundet den øgede audiovisuelle intensitet og engagement ved at se en reklame på det store lærred betyder det, at biografen skal være det foretrukne medie, når det kommer til at styrke brand og image, øge opmærksomhed og tiltrække nye kunder.

Dokumenteret effekt

Biografen er det medie med højest opmærksomhed, mindst irritation, og samtidig et af de mest effektive i forhold til bl.a. ROI og effekt. I Dansk Reklame Films analyseafdeling har vi adskillige cases, indsigter og dokumentation på biografens unikke og stærke effekt.

01

Derfor skal du vælge biograf

Hvorfor biografreklame?

Kontakt os og hør hvorfor biografreklame er en unik mulighed for netop dit brand.

Size matters

Biografreklame giver dig mulighed for at eksponere dit brand på det størst mulige lærred i højeste kvalitet med det bedste lys og lyd, uden distraktion, uden konkurrerende annoncer eller andet visuelt rod til at komme i vejen – det ultimative eksponeringsmiljø, der ikke kan matches af noget andet medie.

Indlevende eksponeringsmiljø

Biografen giver et unikt frirum, som ingen andre medier kan. I eksponeringssituationen er man til stede i nuet og har fokus på det, som sker i salen. Biografen er et offline- og indlevende miljø for publikum og derved er der højere opmærksomhed og budskabsforståelsen stærkere.

Social og positiv oplevelse

Biografgængerne er afslappede, i godt humør og typisk sammen med venner eller familie i biografen. Fang deres opmærksomhed, når de er mest åbne og modtagelige. Biografen er et sjovt og socialt miljø – det er det bedste sted til at fortælle din historie og få dit brand eksponeret.

Attraktiv målgruppe

Biografgængerne er en moderne, købedygtig og kommercielt attraktiv målgruppe, der er svær at nå̊ andre steder. De tilhører en højere social gruppe baseret på personlig indkomst, erhverv og uddannelse, og er first-movers på tværs af en lang række industrier.

Foretrukne branding- og imagemedie

Biograflærredet er et fantastisk sted at fortælle historier grundet det flotte format og den store opmærksomhed. Grundet den øgede audiovisuelle intensitet og engagement ved at se en reklame på det store lærred betyder det, at biografen skal være det foretrukne medie, når det kommer til at styrke brand og image, øge opmærksomhed og tiltrække nye kunder.

Dokumenteret effekt

Biografen er det medie med højest opmærksomhed, mindst irritation, og samtidig et af de mest effektive i forhold til bl.a. ROI og effekt. I Dansk Reklame Films analyseafdeling har vi adskillige cases, indsigter og dokumentation på biografens unikke og stærke effekt.

Et offline socialt medie: 98% der går i biografen er i grupper eller i par.
Kilde: Kilde: DRF Research Reklamefilmstest juli 2019 (n=553)
1 ud af 4 biografbilletter sælges til børn under 15 år
Kilde: Kilde: DFI ‘Vidste du det – om de 7-14-årige’, april 2022
1 ud af 3 biografgængere er under 30 år
Kilde: Kilde: Index DK/Gallup 2H 2021 & 1H 2022
60% ser biografreklamer aktivt og/eller snakker om dem
Kilde: Kilde: FilmMonitor januar 2020 (n=985)
84% af publikum er på plads når reklamerne begynder
Kilde: Kilde: FilmMonitor 2015-2022
Reklamer er 7 gange mere effektfulde blandt et modtageligt publikum
Kilde: Kilde: Kantar Media Reactions 2021
Benchmark for total erindring i biografen er på 68%
Kilde: Reklamefilmtest 2008-2022 (482 spots)
Længere spotlængde medfører højere erindring
Kilde: Reklamefilmtest 2008-2022 (482 spots)

02

Fakta

Hvem er biografgængerne?

Elsker at bruge penge på sig selv
Bio: 114
Ej bio: 92
+24%
Betaler ekstra for at få den nyeste forbrugerteknologi
Bio: 113
Ej bio: 92
+23%
Holder mig opdateret om mine interesser
Bio: 106
Ej bio: 96
+10%
Gør en indsats for at passe på min krop og udseende
Bio: 107
Ej bio: 96
+11%
køber ofte luksusprodukter
Bio: 112
Ej bio: 93
+20%
Køber det, uanset om jeg har råd eller ej
Bio: 110
Ej bio: 94
+17%
Vigtigt for mig at have succes
Bio: 109
Ej bio: 95
+15%
Godt design betyder meget for mig
Bio: 111
Ej bio: 96
+18%
Previous slide
Next slide

03

Vores cases

Eksempler på cases

Velkommen til vores casebibliotek! Biblioteket indeholder et bredt udvalg af cases fokuseret på biografindustrien og mediebranchen generelt. Vores cases er baseret på virkelige scenarier og er designet til at give dybdegående forståelse af udfordringerne og mulighederne inden for biografindustrien og mediebranchen.

Forsvaret - Cross Media Case
Undersøge biografmediets effekt over for OLV
Ben & Jerry's salgs- og imagemodellering
Biografmediet har været med til at drive salg og skabe stor brandeffekt
20-40-åriges mediebrug: Mediacom case
De unge er accepterende overfor reklamer i biografen
Santander salgsmodellering
Santander Consumer Banks rejse mod større fokus på branding
Boozt.com og BioSpil
BioSpil skaber stor brandeffekt
Værdien af opmærksomhed og impact
Hvad er den reele opmærksomhed til reklamer på forskellige mediaplatforme?