Hvorfor biografreklame?

Reklamer er en naturlig og positiv del af biografoplevelsen. I biografen har du det størst mulige lærred; billede, lyd og lys i særklasse; og et opmærksomt, attraktivt publikum rettet mod dit brand. 

Hvorfor biografreklame?

Kontakt os og hør hvorfor biografreklame er en unik mulighed for netop dit brand.

Size matters

Biografreklame giver dig mulighed for at eksponere dit brand på det størst mulige lærred i højeste kvalitet med det bedste lys og lyd, uden distraktion, uden konkurrerende annoncer eller andet visuelt rod til at komme i vejen – det ultimative eksponeringsmiljø, der ikke kan matches af noget andet medie.

Indlevende eksponeringsmiljø

Biografen giver et unikt frirum, som ingen andre medier kan. I eksponeringssituationen er man til stede i nuet og har fokus på det, som sker i salen. Biografen er et offline- og indlevende miljø for publikum og derved er der højere opmærksomhed og budskabsforståelsen stærkere.

Social og positiv oplevelse

Biografgængerne er afslappede, i godt humør og typisk sammen med venner eller familie i biografen. Fang deres opmærksomhed, når de er mest åbne og modtagelige. Biografen er et sjovt og socialt miljø – det er det bedste sted til at fortælle din historie og få dit brand eksponeret.

Attraktiv målgruppe

Biografgængerne er en moderne, købedygtig og kommercielt attraktiv målgruppe, der er svær at nå̊ andre steder. De tilhører en højere social gruppe baseret på personlig indkomst, erhverv og uddannelse, og er first-movers på tværs af en lang række industrier.

Foretrukne branding- og imagemedie

Biograflærredet er et fantastisk sted at fortælle historier grundet det flotte format og den store opmærksomhed. Grundet den øgede audiovisuelle intensitet og engagement ved at se en reklame på det store lærred betyder det, at biografen skal være det foretrukne medie, når det kommer til at styrke brand og image, øge opmærksomhed og tiltrække nye kunder.

Dokumenteret effekt

Biografen er det medie med højest opmærksomhed, mindst irritation, og samtidig et af de mest effektive i forhold til bl.a. ROI og effekt. I Dansk Reklame Films analyseafdeling har vi adskillige cases, indsigter og dokumentation på biografens unikke og stærke effekt.

Size matters

Biografreklame giver dig mulighed for at eksponere dit brand på det størst mulige lærred i højeste kvalitet med det bedste lys og lyd, uden distraktion, uden konkurrerende annoncer eller andet visuelt rod til at komme i vejen – det ultimative eksponeringsmiljø, der ikke kan matches af noget andet medie.

Indlevende eksponeringsmiljø

Biografen giver et unikt frirum, som ingen andre medier kan. I eksponeringssituationen er man til stede i nuet og har fokus på det, som sker i salen. Biografen er et offline- og indlevende miljø for publikum og derved er der højere opmærksomhed og budskabsforståelsen stærkere.

Social og positiv oplevelse

Biografgængerne er afslappede, i godt humør og typisk sammen med venner eller familie i biografen. Fang deres opmærksomhed, når de er mest åbne og modtagelige. Biografen er et sjovt og socialt miljø – det er det bedste sted til at fortælle din historie og få dit brand eksponeret.

Attraktiv målgruppe

Biografgængerne er en moderne, købedygtig og kommercielt attraktiv målgruppe, der er svær at nå̊ andre steder. De tilhører en højere social gruppe baseret på personlig indkomst, erhverv og uddannelse, og er first-movers på tværs af en lang række industrier.

Foretrukne branding- og imagemedie

Biograflærredet er et fantastisk sted at fortælle historier grundet det flotte format og den store opmærksomhed. Grundet den øgede audiovisuelle intensitet og engagement ved at se en reklame på det store lærred betyder det, at biografen skal være det foretrukne medie, når det kommer til at styrke brand og image, øge opmærksomhed og tiltrække nye kunder.

Dokumenteret effekt

Biografen er det medie med højest opmærksomhed, mindst irritation, og samtidig et af de mest effektive i forhold til bl.a. ROI og effekt. I Dansk Reklame Films analyseafdeling har vi adskillige cases, indsigter og dokumentation på biografens unikke og stærke effekt.

01

Derfor skal du vælge biograf

Hvorfor biografreklame?

Kontakt os og hør hvorfor biografreklame er en unik mulighed for netop dit brand.

Size matters

Biografreklame giver dig mulighed for at eksponere dit brand på det størst mulige lærred i højeste kvalitet med det bedste lys og lyd, uden distraktion, uden konkurrerende annoncer eller andet visuelt rod til at komme i vejen – det ultimative eksponeringsmiljø, der ikke kan matches af noget andet medie.

Indlevende eksponeringsmiljø

Biografen giver et unikt frirum, som ingen andre medier kan. I eksponeringssituationen er man til stede i nuet og har fokus på det, som sker i salen. Biografen er et offline- og indlevende miljø for publikum og derved er der højere opmærksomhed og budskabsforståelsen stærkere.

Social og positiv oplevelse

Biografgængerne er afslappede, i godt humør og typisk sammen med venner eller familie i biografen. Fang deres opmærksomhed, når de er mest åbne og modtagelige. Biografen er et sjovt og socialt miljø – det er det bedste sted til at fortælle din historie og få dit brand eksponeret.

Attraktiv målgruppe

Biografgængerne er en moderne, købedygtig og kommercielt attraktiv målgruppe, der er svær at nå̊ andre steder. De tilhører en højere social gruppe baseret på personlig indkomst, erhverv og uddannelse, og er first-movers på tværs af en lang række industrier.

Foretrukne branding- og imagemedie

Biograflærredet er et fantastisk sted at fortælle historier grundet det flotte format og den store opmærksomhed. Grundet den øgede audiovisuelle intensitet og engagement ved at se en reklame på det store lærred betyder det, at biografen skal være det foretrukne medie, når det kommer til at styrke brand og image, øge opmærksomhed og tiltrække nye kunder.

Dokumenteret effekt

Biografen er det medie med højest opmærksomhed, mindst irritation, og samtidig et af de mest effektive i forhold til bl.a. ROI og effekt. I Dansk Reklame Films analyseafdeling har vi adskillige cases, indsigter og dokumentation på biografens unikke og stærke effekt.

Et offline socialt medie: 98% der går i biografen er i grupper eller i par.
Kilde: Kilde: DRF Research Reklamefilmstest juli 2019 (n=553)
1 ud af 4 biografbilletter sælges til børn under 15 år
Kilde: Kilde: DFI ‘Vidste du det – om de 7-14-årige’, april 2022
1 ud af 3 biografgængere er under 30 år
Kilde: Kilde: Index DK/Gallup 2H 2021 & 1H 2022
60% ser biografreklamer aktivt og/eller snakker om dem
Kilde: Kilde: FilmMonitor januar 2020 (n=985)
84% af publikum er på plads når reklamerne begynder
Kilde: Kilde: FilmMonitor 2015-2022
Reklamer er 7 gange mere effektfulde blandt et modtageligt publikum
Kilde: Kilde: Kantar Media Reactions 2021
Benchmark for total erindring i biografen er på 68%
Kilde: Reklamefilmtest 2008-2022 (482 spots)
Længere spotlængde medfører højere erindring
Kilde: Reklamefilmtest 2008-2022 (482 spots)

02

Fakta

Hvem er biografgængerne?

Elsker at bruge penge på sig selv
Bio: 114
Ej bio: 92
+24%
Betaler ekstra for at få den nyeste forbrugerteknologi
Bio: 113
Ej bio: 92
+23%
Holder mig opdateret om mine interesser
Bio: 106
Ej bio: 96
+10%
Gør en indsats for at passe på min krop og udseende
Bio: 107
Ej bio: 96
+11%
køber ofte luksusprodukter
Bio: 112
Ej bio: 93
+20%
Køber det, uanset om jeg har råd eller ej
Bio: 110
Ej bio: 94
+17%
Vigtigt for mig at have succes
Bio: 109
Ej bio: 95
+15%
Godt design betyder meget for mig
Bio: 111
Ej bio: 96
+18%
Previous slide
Next slide
Demografi: Biografen har en bred målgruppe, men er især stærk blandt unge.
Køn
Alder (affinitet)
Uddannelse
Kilde: Index DK/Gallup HH 2022.
Biografgænger: I bio min. 1 gang i.f. 3 måneder (n=7.901).
Tal er affinitet i forhold til Danmarks befolkning. Affinitet 100 = Danmarks befolkning.
Holdninger: Biografgængerne går op i kvalitet, forkæler sig selv og holder sig opdateret.

Elsker at bruge penge på sig selv

Bio: 114

Ej bio: 92

+ 0 %

Betaler ekstra for at få den nyeste forbrugerteknologi

Bio: 114

Ej bio: 92

+ 0 %

Holder mig opdateret om mine interesser

Bio: 114

Ej bio: 92

+ 0 %

Gør en indsats for at passe på min krop og udseende

Bio: 114

Ej bio: 92

+ 0 %

Køber ofte luksusprodukter

Bio: 112

Ej bio: 93

+ 0 %

Køber det, uanset om jeg har råd eller ej

Bio: 110

Ej bio: 94

+ 0 %

Vigtigt for mig at have succes

Bio: 109

Ej bio: 95

+ 0 %

Godt design betyder meget for mig

Bio: 111

Ej bio: 96

+ 0 %
Kilde: Index DK/Gallup HH 2022.
Biografgænger: I bio min. 1 gang i.f. 3 måneder (n=7.901).
Ej biografgænger: Har ikke været i bio inden for det seneste år (n=14.128)
Tal er affinitet i forhold til Danmarks befolkning. Affinitet 100 = Danmarks befolkning.
Byens tilbud: biografgængerne er storforbrugere af byens tilbud og har markant højere affinitet på tværs af kulturelle aktiviteter.

Restaurant

Bio: 120

Ej bio: 88

+ 0 %

Café

Bio: 125

Ej bio: 85

+ 0 %

Museum

Bio: 127

Ej bio: 85

+ 0 %

Teater

Bio: 142

Ej bio: 76

+ 0 %

Værtshus

Bio: 112

Ej bio: 93

+ 0 %

Vin- og cocktailbar

Bio: 128

Ej bio: 84

+ 0 %

Pizza/grillbar

Bio: 110

Ej bio: 94

+ 0 %

Burger

Bio: 110

Ej bio: 94

+ 0 %

Koncert

Bio: 133

Ej bio: 81

+ 0 %

Stand-up

Bio: 136

Ej bio: 79

+ 0 %

Diskotek

Bio: 121

Ej bio: 88

+ 0 %
Kilde: Index DK/Gallup HH 2022.
Biografgænger: I bio min. 1 gang i.f. 3 måneder (n=7.901).
Ej biografgænger: Har ikke været i bio inden for det seneste år (n=14.128)
Tal er affinitet i forhold til Danmarks befolkning. Affinitet 100 = Danmarks befolkning.
Socialt ansvar: Biografgængerne tager i den grad ansvar for miljøet og går op i bæredygtige produkter.

Opmærksom på at nedbringe CO2-fobrug

Bio: 105

Ej bio: 97

+ 0 %

Meget interesseret i bæredygtighed

Bio: 111

Ej bio: 93

+ 0 %

Køber altid miljøvenlige produkter

Bio: 105

Ej bio: 97

+ 0 %

Køber altid lokalt producerede produkter

Bio: 101

Ej bio: 99

+ 0 %

Meget interesseret i kilmapolitik

Bio: 111

Ej bio: 94

+ 0 %

Meget interesseret i miljø- og forureningsspørgsmål 

Bio: 109

Ej bio: 95

+ 0 %

Kører el/hybrid bil

Bio: 128

Ej bio: 86

+ 0 %

Vil anskaffe el/hybrid bil

Bio: 108

Ej bio: 96

+ 0 %
Kilde: Index DK/Gallup HH 2022.
Biografgænger: I bio min. 1 gang i.f. 3 måneder (n=7.901).
Ej biografgænger: Har ikke været i bio inden for det seneste år (n=14.128)
Tal er affinitet i forhold til Danmarks befolkning. Affinitet 100 = Danmarks befolkning.

03

Vores cases

Eksempler på cases

Velkommen til vores casebibliotek! Biblioteket indeholder et bredt udvalg af cases fokuseret på biografindustrien og mediebranchen generelt. Vores cases er baseret på virkelige scenarier og er designet til at give dybdegående forståelse af udfordringerne og mulighederne inden for biografindustrien og mediebranchen.

Ben & Jerry's salgs- og imagemodellering
Biografmediet har været med til at drive salg og skabe stor brandeffekt
20-40-åriges mediebrug: Mediacom case
De unge er accepterende overfor reklamer i biografen
Santander salgsmodellering
Santander Consumer Banks rejse mod større fokus på branding
Boozt.com og BioSpil
BioSpil skaber stor brandeffekt
Værdien af opmærksomhed og impact
Hvad er den reele opmærksomhed til reklamer på forskellige mediaplatforme?
Imagestudie: langsigtet effekt af medier
I samarbejde med Annalect har DRF undersøgt den langsigtede effekt af medier
Please accept [renew_consent]%cookie_types[/renew_consent] cookies to watch this video.

Hjælp os med at blive bedre

I anledning af lanceringen af vores nye website, kunne vi rigtig godt tænke os din feedback på sitet, så vi kan imødekomme dine behov!