Hvorfor biografreklame?
Reklamer er en naturlig og positiv del af biografoplevelsen. I biografen har du det størst mulige lærred; billede, lyd og lys i særklasse; og et opmærksomt, attraktivt publikum rettet mod dit brand.
Hvorfor biografreklame?
Kontakt os og hør hvorfor biografreklame er en unik mulighed for netop dit brand.
Biografreklame giver dig mulighed for at eksponere dit brand på det størst mulige lærred i højeste kvalitet med det bedste lys og lyd, uden distraktion, uden konkurrerende annoncer eller andet visuelt rod til at komme i vejen – det ultimative eksponeringsmiljø, der ikke kan matches af noget andet medie.
Biografen giver et unikt frirum, som ingen andre medier kan. I eksponeringssituationen er man til stede i nuet og har fokus på det, som sker i salen. Biografen er et offline- og indlevende miljø for publikum og derved er der højere opmærksomhed og budskabsforståelsen stærkere.
Biografgængerne er afslappede, i godt humør og typisk sammen med venner eller familie i biografen. Fang deres opmærksomhed, når de er mest åbne og modtagelige. Biografen er et sjovt og socialt miljø – det er det bedste sted til at fortælle din historie og få dit brand eksponeret.
Biografgængerne er en moderne, købedygtig og kommercielt attraktiv målgruppe, der er svær at nå̊ andre steder. De tilhører en højere social gruppe baseret på personlig indkomst, erhverv og uddannelse, og er first-movers på tværs af en lang række industrier.
Biograflærredet er et fantastisk sted at fortælle historier grundet det flotte format og den store opmærksomhed. Grundet den øgede audiovisuelle intensitet og engagement ved at se en reklame på det store lærred betyder det, at biografen skal være det foretrukne medie, når det kommer til at styrke brand og image, øge opmærksomhed og tiltrække nye kunder.
Biografen er det medie med højest opmærksomhed, mindst irritation, og samtidig et af de mest effektive i forhold til bl.a. ROI og effekt. I Dansk Reklame Films analyseafdeling har vi adskillige cases, indsigter og dokumentation på biografens unikke og stærke effekt.
Size matters
Biografreklame giver dig mulighed for at eksponere dit brand på det størst mulige lærred i højeste kvalitet med det bedste lys og lyd, uden distraktion, uden konkurrerende annoncer eller andet visuelt rod til at komme i vejen – det ultimative eksponeringsmiljø, der ikke kan matches af noget andet medie.
Indlevende eksponeringsmiljø
Biografen giver et unikt frirum, som ingen andre medier kan. I eksponeringssituationen er man til stede i nuet og har fokus på det, som sker i salen. Biografen er et offline- og indlevende miljø for publikum og derved er der højere opmærksomhed og budskabsforståelsen stærkere.
Social og positiv oplevelse
Biografgængerne er afslappede, i godt humør og typisk sammen med venner eller familie i biografen. Fang deres opmærksomhed, når de er mest åbne og modtagelige. Biografen er et sjovt og socialt miljø – det er det bedste sted til at fortælle din historie og få dit brand eksponeret.
Attraktiv målgruppe
Biografgængerne er en moderne, købedygtig og kommercielt attraktiv målgruppe, der er svær at nå̊ andre steder. De tilhører en højere social gruppe baseret på personlig indkomst, erhverv og uddannelse, og er first-movers på tværs af en lang række industrier.
Foretrukne branding- og imagemedie
Biograflærredet er et fantastisk sted at fortælle historier grundet det flotte format og den store opmærksomhed. Grundet den øgede audiovisuelle intensitet og engagement ved at se en reklame på det store lærred betyder det, at biografen skal være det foretrukne medie, når det kommer til at styrke brand og image, øge opmærksomhed og tiltrække nye kunder.
Dokumenteret effekt
Biografen er det medie med højest opmærksomhed, mindst irritation, og samtidig et af de mest effektive i forhold til bl.a. ROI og effekt. I Dansk Reklame Films analyseafdeling har vi adskillige cases, indsigter og dokumentation på biografens unikke og stærke effekt.
01
Derfor skal du vælge biograf
Hvorfor biografreklame?
Kontakt os og hør hvorfor biografreklame er en unik mulighed for netop dit brand.
Size matters
Biografreklame giver dig mulighed for at eksponere dit brand på det størst mulige lærred i højeste kvalitet med det bedste lys og lyd, uden distraktion, uden konkurrerende annoncer eller andet visuelt rod til at komme i vejen – det ultimative eksponeringsmiljø, der ikke kan matches af noget andet medie.
Indlevende eksponeringsmiljø
Biografen giver et unikt frirum, som ingen andre medier kan. I eksponeringssituationen er man til stede i nuet og har fokus på det, som sker i salen. Biografen er et offline- og indlevende miljø for publikum og derved er der højere opmærksomhed og budskabsforståelsen stærkere.
Social og positiv oplevelse
Biografgængerne er afslappede, i godt humør og typisk sammen med venner eller familie i biografen. Fang deres opmærksomhed, når de er mest åbne og modtagelige. Biografen er et sjovt og socialt miljø – det er det bedste sted til at fortælle din historie og få dit brand eksponeret.
Attraktiv målgruppe
Biografgængerne er en moderne, købedygtig og kommercielt attraktiv målgruppe, der er svær at nå̊ andre steder. De tilhører en højere social gruppe baseret på personlig indkomst, erhverv og uddannelse, og er first-movers på tværs af en lang række industrier.
Foretrukne branding- og imagemedie
Biograflærredet er et fantastisk sted at fortælle historier grundet det flotte format og den store opmærksomhed. Grundet den øgede audiovisuelle intensitet og engagement ved at se en reklame på det store lærred betyder det, at biografen skal være det foretrukne medie, når det kommer til at styrke brand og image, øge opmærksomhed og tiltrække nye kunder.
Dokumenteret effekt
Biografen er det medie med højest opmærksomhed, mindst irritation, og samtidig et af de mest effektive i forhold til bl.a. ROI og effekt. I Dansk Reklame Films analyseafdeling har vi adskillige cases, indsigter og dokumentation på biografens unikke og stærke effekt.
02
Fakta
Hvem er biografgængerne?
Ej bio: 92
Ej bio: 92
Ej bio: 96
Ej bio: 96
Ej bio: 93
Ej bio: 94
Ej bio: 95
Ej bio: 96
- Demografi
- Holdninger
- Byens tilbud
- Socialt ansvar
Demografi: Biografen har en bred målgruppe, men er især stærk blandt unge.
Køn

Alder (affinitet)

Uddannelse

Biografgænger: I bio min. 1 gang i.f. 3 måneder (n=7.901).
Tal er affinitet i forhold til Danmarks befolkning. Affinitet 100 = Danmarks befolkning.
Holdninger: Biografgængerne går op i kvalitet, forkæler sig selv og holder sig opdateret.
Elsker at bruge penge på sig selv
Bio: 114
Ej bio: 92
Betaler ekstra for at få den nyeste forbrugerteknologi
Bio: 114
Ej bio: 92
Holder mig opdateret om mine interesser
Bio: 114
Ej bio: 92
Gør en indsats for at passe på min krop og udseende
Bio: 114
Ej bio: 92
Køber ofte luksusprodukter
Bio: 112
Ej bio: 93
Køber det, uanset om jeg har råd eller ej
Bio: 110
Ej bio: 94
Vigtigt for mig at have succes
Bio: 109
Ej bio: 95
Godt design betyder meget for mig
Bio: 111
Ej bio: 96
Biografgænger: I bio min. 1 gang i.f. 3 måneder (n=7.901).
Ej biografgænger: Har ikke været i bio inden for det seneste år (n=14.128)
Tal er affinitet i forhold til Danmarks befolkning. Affinitet 100 = Danmarks befolkning.
Byens tilbud: biografgængerne er storforbrugere af byens tilbud og har markant højere affinitet på tværs af kulturelle aktiviteter.
Restaurant
Bio: 120
Ej bio: 88
Café
Bio: 125
Ej bio: 85
Museum
Bio: 127
Ej bio: 85
Teater
Bio: 142
Ej bio: 76
Værtshus
Bio: 112
Ej bio: 93
Vin- og cocktailbar
Bio: 128
Ej bio: 84
Pizza/grillbar
Bio: 110
Ej bio: 94
Burger
Bio: 110
Ej bio: 94
Koncert
Bio: 133
Ej bio: 81
Stand-up
Bio: 136
Ej bio: 79
Diskotek
Bio: 121
Ej bio: 88
Biografgænger: I bio min. 1 gang i.f. 3 måneder (n=7.901).
Ej biografgænger: Har ikke været i bio inden for det seneste år (n=14.128)
Tal er affinitet i forhold til Danmarks befolkning. Affinitet 100 = Danmarks befolkning.
Socialt ansvar: Biografgængerne tager i den grad ansvar for miljøet og går op i bæredygtige produkter.
Opmærksom på at nedbringe CO2-fobrug
Bio: 105
Ej bio: 97
Meget interesseret i bæredygtighed
Bio: 111
Ej bio: 93
Køber altid miljøvenlige produkter
Bio: 105
Ej bio: 97
Køber altid lokalt producerede produkter
Bio: 101
Ej bio: 99
Meget interesseret i kilmapolitik
Bio: 111
Ej bio: 94
Meget interesseret i miljø- og forureningsspørgsmål
Bio: 109
Ej bio: 95
Kører el/hybrid bil
Bio: 128
Ej bio: 86
Vil anskaffe el/hybrid bil
Bio: 108
Ej bio: 96
Biografgænger: I bio min. 1 gang i.f. 3 måneder (n=7.901).
Ej biografgænger: Har ikke været i bio inden for det seneste år (n=14.128)
Tal er affinitet i forhold til Danmarks befolkning. Affinitet 100 = Danmarks befolkning.
03
Vores cases
Eksempler på cases
Velkommen til vores casebibliotek! Biblioteket indeholder et bredt udvalg af cases fokuseret på biografindustrien og mediebranchen generelt. Vores cases er baseret på virkelige scenarier og er designet til at give dybdegående forståelse af udfordringerne og mulighederne inden for biografindustrien og mediebranchen.