Boozt.com og BioSpil

Formål/baggrund

BioSpil har gentagne gange hjulpet brands med at videreformidle deres kommercielle budskaber, på en appetitlig måde så biografgæsten ikke oplever budskabet som reklame, men derimod som en sjov oplevelse. Boozt. com kørte BioSpil i store dele af 2021 med flotte resultater til følge.

Konklusion

BioSpil bidrager dermed til at styrke brandingpositionen ved at skabe høj erindring og opmærksomhed for publikum, og samtidig også løfte taktiske budskaber med en høj konverteringsrate.

Resultater

Boozt.com opnåede i en reklamefilmtest, en top-of-mind (respondent erindrer annoncør uhjulpet som det første) på 6% og en uhjulpet erindring på 12%, hvilket er markant over benchmark.

Uanset om biografgæsterne spiller BioSpil eller ej, så bliver de eksponeret for brandet. BioSpil hjælper med at styrke brandingpositionen og samtidig løfte taktiske budskaber. Boozt.com har opnået en konverteringsrate på 11%, hvilket hidtil har medført, at onlinebrandet har generet en direkte henførbar omsætning på over 2 millioner kr. – gennem kun en måneds BioSpil.

 

”Boozt er meget tilfredse med kampagnen, som fortsætter resten af året: Ingen andre af de medier vi anvender har en konverteringsrate som BioSpil, og det der gør os allermest tilfredse med kampagnen er, at leads fra BioSpil har en høj basketsize og dermed genererer høj værdi.”  - Daniel Meisling Nielsen,

Commercial Sponsorship & Partnership Manager hos Boozt.com