01
DRF Research
Hvem er DRF Research
Vi er et dedikeret team af specialiserede analysekonsulenter, der har erfaringen og ekspertisen til at dokumentere og levere indsigt i medie- og biografbranchen. Vi udfører jævnligt undersøgelser og analyser af biografmarkedet, reklamer, mediers effekt og meget mere.
Vi har stor indsigt og viden om biograf- og mediemarkedet i sin helhed, biografpublikummet og deres vaner og adfærd. Derudover udfører vi målgruppematch mellem film, brand og publikum, samt dokumenterer medieeffekt af biograf kontra andre medier.
Hvad tilbyder vi?
Kontakt os og hør hvorfor biografreklame er en unik mulighed for netop dit brand.
- Spottest
- Branche- og konkurrentanalyse
- Præ- og posttest
- Reklamefilmtest
- Testvisninger af film
- Testvisninger af tv-serier
- Test af marketingscontent
- Segment- og målgruppeanalyse
- Undersøgelse af publikum
- Intervieweropgaver
Spottest
Branche- og konkurrentanalyse
Præ- og posttest
Reklamefilmtest
Testvisninger af film
Testvisninger af tv-serier
Test af marketingscontent
Segment- og målgruppeanalyse
Undersøgelse af publikum
Interviewopgaver (f.eks. rekruttering til fokusgrupper)
02
Hvad vi kan
Hvad tilbyder vi?
Kontakt os og hør hvorfor biografreklame er en unik mulighed for netop dit brand.
- Medie og marketingsanalyser
- Markedsanalyser
- Filmspecifikke undersøgelser
Medie- og marketingsanalyser
Case samarbejde
Om du er en ny annoncør, en annoncør indenfor en interessant branche, fra mediebureau eller noget helt fjerde, så vil vi rigtig gerne dokumentere effekten af jeres biografinvestering sammen med jer mod at forstærke jeres kampagne. Vigtigste parameter for at lave et casesamarbejde er, at det skal give værdi til annoncøren, jer og os.
Reklamefilmtest
Mål biografgæsternes erindring og liking af din kampagne. Vi laver jævnligt reklamefilmtest af biografkampagner for at påvise biografens effekt i mediemarkedet. Vi har foretaget over 400 reklamefilmtest, hvilket betyder, at vi har et omfattende benchmark-data og erfaring med den slags test.
Præ- og posttest
Undersøge udvikling i kendskab, liking eller lignende over tid gennem 2-delt måling. Den samme undersøgelse foretages før og efter en kampagneperiode for at måle effekten. Undersøgelsen kan målrettes den konkrete målgruppe for kampagnen og foretages i Dansk biograf- og underholdningspanel eller YouGovs repræsentative Danmarks panel.
Markedsanalyser
Branche- og konkurrentanalyse
Få indsigt i hvordan en specifik branche ser ud og hvilke initiativer, der kan igangsættes for at positionere jeres virksomhed, produkt, service eller andet, så I kan forblive konkurrencedygtige.
Segment- og målgruppeundersøgelser
Lær en målgruppe, et segment eller en bestemt forbrugergruppe bedre at kende. Hos DRF Research kan vi skræddersy en analyse, hvor I kan få svar på en række af spørgsmål om en bestemt målgruppe.
Produkttest
Undersøg hvordan et produkt, koncept eller andet bliver modtaget af en specifik målgruppe. Sådan en undersøgelse kan angive forbrugerens vurdering, købsintention mv. hvilket kan bruges til at korrigere det som bliver testet.
Filmspecifikke undersøgelser
Testvisninger og klippetest af film og tv serier
Opnå indsigt af en given spillefilms potentiale hos publikum nogle måneder inden den får premiere i danske biografer og få publikums umiddelbare reaktion.
Testvisning: Resultaterne fra en testvisning danner grundlag for en kvalificeret dialog mellem interessenterne med henblik på at planlægge lanceringen af den pågældende film.
Klippetest: Test en endnu ikke færdig klippet version af en given film, for at tilrette eventuelle kritiske scener.
Exit Polls
Mål publikums reaktion til en given film i premiereweekenden. Undersøg publikums opfattelse af filmen (liking, anbefaling/WOM, kommentarer, etc.).
Plakat- og trailertest
Test trailers og plakater på kommende film blandt en repræsentativ målgruppe og få deres holdning, for at tilrettelægge og justere elementer inden lancering på filmen.
03
Værktøjer
Få adgang til
Dansk Biograf- og underholdningspanel
DRF Research varetager Danmarks største kulturpanel med over 20.000 aktive kulturforbrugere. I panelet bliver der jævnligt udført undersøgelser om biograf- og kulturvaner, testet trailere og plakater, og foretaget klippetest samt testvisninger af kommende spillefilm.
Interviewer-team
DRF Research varetager Danmarks største kulturpanel med over 20.000 aktive kulturforbrugere. I panelet bliver der jævnligt udført undersøgelser om biograf- og kulturvaner, testet trailere og plakater, og foretaget klippetest samt testvisninger af kommende spillefilm.
FilmMonitor
I samarbejde med YouGov besidder DRF Research viden fra over 250.000 interviews, der giver målgruppe- og forbrugerindsigt i forhold til biografpublikum på filmniveau.