DRF Research

Mediebranchens største filmnørder og skarpeste analyseteam 

01

DRF Research

Hvem er DRF Research

Vi er et dedikeret team af specialiserede analysekonsulenter, der har erfaringen og ekspertisen til at dokumentere og levere indsigt i medie- og biografbranchen. Vi udfører jævnligt undersøgelser og analyser af biografmarkedet, reklamer, mediers effekt og meget mere.

Vi har stor indsigt og viden om biograf- og mediemarkedet i sin helhed, biografpublikummet og deres vaner og adfærd. Derudover udfører vi målgruppematch mellem film, brand og publikum, samt dokumenterer medieeffekt af biograf kontra andre medier.

Hvad tilbyder vi?

Kontakt os og hør hvorfor biografreklame er en unik mulighed for netop dit brand.

Spottest
Branche- og konkurrentanalyse
Præ- og posttest
Reklamefilmtest
Testvisninger af film
Testvisninger af tv-serier
Test af marketingscontent
Segment- og målgruppeanalyse
Undersøgelse af publikum
Interviewopgaver (f.eks. rekruttering til fokusgrupper)

02

Hvad vi kan

Hvad tilbyder vi?

Kontakt os og hør hvorfor biografreklame er en unik mulighed for netop dit brand.

Medie- og marketingsanalyser

Case samarbejde

Om du er en ny annoncør, en annoncør indenfor en interessant branche, fra mediebureau eller noget helt fjerde, så vil vi rigtig gerne dokumentere effekten af jeres biografinvestering sammen med jer mod at forstærke jeres kampagne. Vigtigste parameter for at lave et casesamarbejde er, at det skal give værdi til annoncøren, jer og os.

Reklamefilmtest

Mål biografgæsternes erindring og liking af din kampagne. Vi laver jævnligt reklamefilmtest af biografkampagner for at påvise biografens effekt i mediemarkedet. Vi har foretaget over 400 reklamefilmtest, hvilket betyder, at vi har et omfattende benchmark-data og erfaring med den slags test.

Præ- og posttest

Undersøge udvikling i kendskab, liking eller lignende over tid gennem 2-delt måling. Den samme undersøgelse foretages før og efter en kampagneperiode for at måle effekten. Undersøgelsen kan målrettes den konkrete målgruppe for kampagnen og foretages i Dansk biograf- og underholdningspanel eller YouGovs repræsentative Danmarks panel.

Markedsanalyser

Branche- og konkurrentanalyse

Få indsigt i hvordan en specifik branche ser ud og hvilke initiativer, der kan igangsættes for at positionere jeres virksomhed, produkt, service eller andet, så I kan forblive konkurrencedygtige.

Segment- og målgruppeundersøgelser

Lær en målgruppe, et segment eller en bestemt forbrugergruppe bedre at kende. Hos DRF Research kan vi skræddersy en analyse, hvor I kan få svar på en række af spørgsmål om en bestemt målgruppe.

Produkttest

Undersøg hvordan et produkt, koncept eller andet bliver modtaget af en specifik målgruppe. Sådan en undersøgelse kan angive forbrugerens vurdering, købsintention mv. hvilket kan bruges til at korrigere det som bliver testet.

Filmspecifikke undersøgelser

Testvisninger og klippetest af film og tv serier

Opnå indsigt af en given spillefilms potentiale hos publikum nogle måneder inden den får premiere i danske biografer og få publikums umiddelbare reaktion.

Testvisning: Resultaterne fra en testvisning danner grundlag for en kvalificeret dialog mellem interessenterne med henblik på at planlægge lanceringen af den pågældende film.

Klippetest: Test en endnu ikke færdig klippet version af en given film, for at tilrette eventuelle kritiske scener.

Exit Polls

Mål publikums reaktion til en given film i premiereweekenden. Undersøg publikums opfattelse af filmen (liking, anbefaling/WOM, kommentarer, etc.).

Plakat- og trailertest

Test trailers og plakater på kommende film blandt en repræsentativ målgruppe og få deres holdning, for at tilrettelægge og justere elementer inden lancering på filmen.

03

Værktøjer

Få adgang til

Dansk Biograf- og underholdningspanel

DRF Research varetager Danmarks største kulturpanel med over 20.000 aktive kulturforbrugere. I panelet bliver der jævnligt udført undersøgelser om biograf- og kulturvaner, testet trailere og plakater, og foretaget klippetest samt testvisninger af kommende spillefilm.

Interviewer-team

DRF Research varetager Danmarks største kulturpanel med over 20.000 aktive kulturforbrugere. I panelet bliver der jævnligt udført undersøgelser om biograf- og kulturvaner, testet trailere og plakater, og foretaget klippetest samt testvisninger af kommende spillefilm.

FilmMonitor

I samarbejde med YouGov besidder DRF Research viden fra over 250.000 interviews, der giver målgruppe- og forbrugerindsigt i forhold til biografpublikum på filmniveau.

Please accept [renew_consent]%cookie_types[/renew_consent] cookies to watch this video.

Hjælp os med at blive bedre

I anledning af lanceringen af vores nye website, kunne vi rigtig godt tænke os din feedback på sitet, så vi kan imødekomme dine behov!