DRF Research

Mediebranchens største filmnørder og skarpeste analyseteam 

01

DRF Research

Hvem er DRF Research

Vi er et dedikeret team af specialiserede analysekonsulenter, der har erfaringen og ekspertisen til at dokumentere og levere indsigt i medie- og biografbranchen. Vi udfører jævnligt undersøgelser og analyser af biografmarkedet, reklamer, mediers effekt og meget mere.

Vi har stor indsigt og viden om biograf- og mediemarkedet i sin helhed, biografpublikummet og deres vaner og adfærd. Derudover udfører vi målgruppematch mellem film, brand og publikum, samt dokumenterer medieeffekt af biograf kontra andre medier.

02

Hvad vi kan

Hvad tilbyder vi?

Kontakt os og hør hvorfor biografreklame er en unik mulighed for netop dit brand.

Spottest
Branche- og konkurrentanalyse
Præ- og posttest
Reklamefilmtest
Testvisninger af film
Testvisninger af tv-serier
Test af marketingscontent
Segment- og målgruppeanalyse
Undersøgelse af publikum
Interviewopgaver (f.eks. rekruttering til fokusgrupper)

03

Værktøjer

Få adgang til

Dansk Biograf- og underholdningspanel

DRF Research varetager Danmarks største kulturpanel med over 20.000 aktive kulturforbrugere. I panelet bliver der jævnligt udført undersøgelser om biograf- og kulturvaner, testet trailere og plakater, og foretaget klippetest samt testvisninger af kommende spillefilm.

Interviewer-team

DRF Research varetager Danmarks største kulturpanel med over 20.000 aktive kulturforbrugere. I panelet bliver der jævnligt udført undersøgelser om biograf- og kulturvaner, testet trailere og plakater, og foretaget klippetest samt testvisninger af kommende spillefilm.

FilmMonitor

I samarbejde med YouGov besidder DRF Research viden fra over 250.000 interviews, der giver målgruppe- og forbrugerindsigt i forhold til biografpublikum på filmniveau.