Imagestudie: langsigtet effekt af medier

Formål/baggrund

Casen blev udarbejdet af Annalect i 2019 med formålet om at sætte fokus på langsigtet effekt af medier.

Der tales meget om den langsigtede effekt af medier, og hvor vigtigt det er at fokusere på sit brand. Men det er svært at måle den langsigtede effekt af medier, hvorved der ofte optimeres efter kortsigtede effekter. Dette betyder også at det ofte bliver taktisk kommuniaktion og medier der fungerer godt på kort sigt der prioriteres.

Studiet er baseret på indsigter fra mere end 1000 kampagner, på tværs af 3 (meget forskellige) brancher: bil-, finans-, og retailbranchen.

Konklusion

Annalect kommer med 3 branchetips ovenpå casen:

  1. Prioriter og øg andel af budget på branding-kommunikation
  2. Anvend de visuelle medier i den langsigtede strategi
  3. Arbejd med branding-elementer i den taktiske kommunikation

Resultater

Biografen er det mest effektive medie til at drive lang- og kortsigtet effekt

… og også et af de mest effektive til at øge købsovervejelse

Please accept [renew_consent]%cookie_types[/renew_consent] cookies to watch this video.

Hjælp os med at blive bedre

I anledning af lanceringen af vores nye website, kunne vi rigtig godt tænke os din feedback på sitet, så vi kan imødekomme dine behov!