SPIDER-MAN lukker biograferne med enestående åbningsweekend
Endnu engang må de danske biografer ufrivilligt lukke grundet påbud fra ...
Dansk Reklame Film bliver endnu engang ramt af nedlukningen af de danske biografer. Nedlukningen kommer på et tidspunkt hvor danskerne ellers igen har vist deres enorme interesse for den ekstraordinære biografoplevelse. Rekord-flotte besøgstal i både august, september og oktober, har samtidig understreget, at danskerne har følt sig 100% trygge ved at gå i biografen. Alligevel er det endnu en gang biograferne og resten af kulturlivet der står først for skud.
Lørdag 18. december blev dermed den sidste biografdag i 2021, hvor der blev solgt imponerende 106.110 billetter i de danske biografer. Det blev den største biografdag i 2021, og slog dermed også ’BOND 25: NO TIME TO DIE’ premiereuge-lørdagen. Til sammenligning blev der solgt 42.038 billetter på den sidste biografdag i 2020, nemlig tirsdag 8. december. En gennemsnitlig lørdag i december 2019 ligger på 46.000 billetter – hvilket betyder, at den foregående weekend har solgt ca. 130% flere billetter end en gennemsnitlig december-lørdag. Vi kan igen konkludere, at gæsterne kommer til at savne biografen, og at mange skulle nå at have deres sidste filmfix.
Superheltefilmen ’SPIDER-MAN: NO WAY HOME’ er en af hovedårsagerne til at så mange danskere skulle nå i biografen inden den nye nedlukning. Også i USA havde ‘SPIDER-MAN: NO WAY HOME’ en vild åbning og leverer den tredjestørste åbningsweekend i Nordamerikas historie. Vi glæder os meget til genåbningen d. 17. januar, hvor vi har en klar forventning om, at SPIDER-MAN og øvrige titler igen bliver vist på det store lærred.
Annoncører med booket kampagneaktivitet i nedlukningsperioden vil blive kontaktet snarest med henblik på rykning af kampagner, således at alle kunder kan få leveret det produkt der er indkøbt.
Kontakt os til enhver tid på info@drf.dk eller ser mere på drf.dk/kontakt/