Dansk Reklame Film styrker samarbejdet med reklamebureauerne
Ekstraordinær eftermiddag hos Dansk Reklame Film
I Dansk Reklame Film har vi en vision om at være det foretrukne branding- og imagemedie. Derfor inviterede vi reklamebureauerne til en ekstraordinær eftermiddag i de ikoniske omgivelser hos Nordisk Film i Valby i slutningen af maj, da det jo netop er hos reklamebureauerne, hvor kampagnerne bliver skabt og kreativiteten tager form.
Mange associerer Dansk Reklame Film med et spot i reklameblokken, men vi ønsker at gøre opmærksom på at udnytte de forskellige kontaktpunkter i kunderejsen og inspirere om de forskellige muligheder i foyeren og i salen med formålet om at optimere engagementet blandt den spændende målgruppe, som biografgængerne er. Derfor inviterede vi til en eftermiddag, hvor reklamebureauerne kunne få større kendskab til biografuniverset, få indblik i brugen af AI og blive præsenteret for nordens største LED-scene med Shortcut.
- Jacob Leise, Reklamebureau-ansvarlig og Client & Agency Manager hos Dansk Reklame Film
Biografen er et af de få rum, hvor vi kan være uforstyrrede, hvor vores opmærksomhed er fuldt fokuseret, og hvor følelser vækkes. For at udnytte denne unikke atmosfære og instrumentalitet i biografen vil vi hos Dansk Reklame Film dedikere to reklamefilmtest til reklamebranchen om året. Gennem denne test får reklamebureauer mulighed for at evaluere deres kreative materiale og vurdere ad-liking, erindring og budskabsforståelse hos biografpublikummet.
Hele tanken om at komme tæt på reklamebureauerne er faktisk ikke ny. Tidligere var der tæt samarbejde mellem os og reklamebranchen. Nogle husker måske Arnold-prisen, hvor Dansk Reklame Film skabte rammerne for at samle den kreative branche og hylde de reklamer, som publikum satte mest pris på. I dag ser vi et mere fragmenteret mediebillede og meget har ændret sig siden dengang, men målet er stadigvæk det samme, nemlig at samles og hylde de bedste reklamer.
- Jacob Leise, Reklamebureau-ansvarlig og Client & Agency Manager hos Dansk Reklame Film
… Og at hylde de bedste reklamer er netop det, som vi gør lige nu til Cannes Lion, hvilket er en cadeau til kreativiteten og nyskabelsen inden for reklameverdenen. Festivalen bringer de bedste reklamer fra hele verden sammen og fejrer de mest imponerende og innovative kampagner. Det er et mødested for både reklamefolk og reklameelskere, hvor de kan opleve det bedste inden for reklamefilm og blive inspireret af branchens dygtigste kreative talenter, og lige nu er Dansk Reklame Film til stede i Cannes og byder på pre-dinner drinks tirsdag-torsdag.
Cannes Lions er jo reklamebranchens svar på “The Oscars”, og derfor er det et naturligt sted for os at samles. Vi samler inspiration og netværker med spændende og dygtige mennesker fra både Danmark, men også udlandet. Og da vi står på mål for den ekstraordinære reklameoplevelse, så er Cannes Lions et oplagt sted at mødes.
- Carsten Ellemo, CEO Dansk Reklame Film