Branding og taktisk i én og samme placering
Hos Dansk Reklame Film er der kommet et nyt produkt i biograf-playlisten med Aktiveringsspot, som adskiller sig fra de andre placeringer. Aktiveringsspot kombinerer den ekstraordinære reklameeksponering, storytelling og branding, som kun biografen kan tilbyde, med mulighed for taktisk konvertering ved uddeling af vouchers via Biospil-appen. Med denne placering kan man derfor udnytte begge ender af marketingtragten.
Aktiveringsspottet er placeret lige efter BioSpil og inden BioIntro. Placeringen fungerer således, at der vises en almindelig biografreklame på det store lærred, hvor opmærksomhed og indlevelse er i højsædet.

Når reklamen er afsluttet, modtager biografgæsterne en voucher på deres telefon via BioSpil-appen fra annoncøren. Voucheren sendes til dem, der har spillet BioSpillet, som blev vist på lærredet før aktiveringsspottet. Det er derfor et enkelt koncept med stort potentiale og effekt.
Fra slutningen af 2022 til og med marts i 2023, testede vi placeringen i samarbejde med Telia og opnåede ekstraordinære resultater. Telia udnyttede muligheden for uddeling af voucher med Aktiveringsspottet til at skabe leads til deres call-center. Kampagnen nåede over én million eksponeringer på det store lærred, og samtidig en imponerende taktisk konvertering, hvor tallene taler for sig: Fra dem, der modtog en voucher, opnåede kampagnen en direkte konvertering til Telias call-center på hele 10,4%, og samtidig en konvertering til direkte salg på 1,5%.
Hvis du vil høre mere om Aktiveringsspot og de digitale muligheder i biografen, så kontakt os endelig her.
