NYHEDER & CASES
Filmfokus Q2: Et kvartal i efterfølgernes tegn
Årets første kvartal bliver snart rundet af, og med et samlet billetsalg, der formentlig runder 2,75 mio. billetter, bliver det atter understreget, at biografen står stærkt og bevæger sig mod normalen igen. Danmarks Statistik kunne også for nylig rapportere, at...
DRF Seminar – Fokus på de 20-40-årige
Til Dansk Reklame Films seminar d. 31. januar 2023 stillede vi skarpt på de 20-40-årige, der er en kommercielt interessant målgruppe, som er med til at definere udviklingen i medieforbruget, men samtidig er svær at ramme og opnå opmærksomhed over for. Seminaret blev...
Gyserfilm trækker de unge i biografen
I denne artikel-serie dykker vi ned i forskellige genrer, franchises eller andre typer af film: hvad er det der gør dem til noget særligt, hvad differentierer dem fra andre typer af film, og hvorfor er de interessante kommercielt. Gyserfilm er en evigt populær genre,...
2022 var det bedste år for BioSpil – nogensinde!
2022 var det bedste år for BioSpil – nogensinde! BioSpil bliver ved med at imponere, slå rekorder og være en fast, integreret del af at gå i biografen. I 2022 var der et rekord-antal biografgængere der spillede BioSpil i biografen – hele 578.000 biospillere. Det er...
Biografåret 2022
10,3 MIO. BILLETTER. Et tal som markerer, at biografmediet anno 2022 er i fortsat fremgang efter to udfordrende covid-19 år. Med andre ord kan vi ryste to år med nedlukninger og restriktioner af os på trods af, at flere vurderede, at pandemien ville ændre danskernes...
Filmfokus Q1: Stærk start på det nye biografår
2022 rinder snart ud og med 2023 i den nære fremtid, ser vi i Dansk Reklame Film frem til et helt nyt år med fortsat fremg... 2022 rinder snart ud og med 2023 i den nære fremtid, ser vi i Dansk Reklame Film frem til et helt nyt år med fortsat fremgang i biografen...