L'OR - 360° event
Formål/baggrund
Som det første kommercielle brand sponsorerede LO’R Den Store Biografdag i Nordisk Film, som blev afviklet den 17. november 2019.
LO’R ville gerne give danskerne en ekstraordinær-kaffeoplevelse, for at styrke deres markedsposition. Derfor valgte de netop biografen da den rummer mange af de samme ting som brand.
Konklusion
Resultater
L’OR var synlige på hele kunderejsen:
- Alle kanaler blev udnyttet organisk såvel som betalt
- Biografens foyer var udsmykket i et univers. som stemte overens med LO’R (Gylden løber til lounge, musik, kaffecykler, dæmpet belysning, opsætning af café borde med guld dug og meget andet).
- LO’R kaffelounge med gratis smagsprøver og uddeling, så kunderne kunne lære mere om LO’Rs varianter og brand
- LO’R havde taget ejerskab på salen med flere kreative løsninger
- Nakkestøtter
- Verdens største aromaevent – Aromakanoner med duft af nybrygget kaffe
- Digital sampling – Biospil push med gratis kaffekapsler
- Lærredskampagne
- Efter filmen blev der uddelt smagsprøver og en særlig folder, der viste et udvalg af LO’Rs produkter online, på vej ud af biografen
68%
Kunne identificere L'OR som sponsoren af Den Store Biografdag
46%
Fik en mere positiv opfattelse af L'OR
22%
Anbefalelsesvilligheden af L'OR steg fra 5% til 22%
62%
Hjulpet brand kendskab steg fra 30% til 62%
29%
Købsintentionen for L'OR steg fra 7% til 29%