Maj 2022 er den bedste maj måned længe i de danske biografer. 

For Dansk Reklame Film er det fantastiske nyheder at de danske biografer har haft den bedste maj måned i over 10 år. Det betyder at det effektive reklameprodukt, som mange annoncører køber ind på og prioriterer på marketingplanen for at opfylde vigtige marketing KPI’er, fortsat lever i bedste velgående og når ud til et stort publikum. 

DOCTOR STRANGE 2: IN THE MULTIVERSE OF MADNESS sparkede den flotte maj i gang d. 4. maj med et multiverse-action brag der leverede en af de største premiereweekender i 2022. Marvel-braget fyldte maj-måned ud med underholdning til biografgængerne sammen med den danske 2. verdenskrigsfilm DE FORBANDEDE ÅR 2: OPGØRET, det aristokratiske drama ved DOWNTON ABBEY 2 og familiefilmen THE BAD GUYS om verdens mest eftersøgte skurke. Måneden blev dog sluttet af med den højtventede og stortanlagte efterfølger ved TOP GUN 2: MAVERICK, som kom særdeles flyvende fra start og leverede hele 200.000 billetter inden d. 1. juni, og blev dermed den største åbning i 2022. Denne slutning på maj-måned betød at måneden endte i indeks 115 sammenlignet med gennemsnittet fra 2015-2019 – altså før covid-19. Et ekstraordinært resultat. 

TOP GUN 2: MAVERICK klarer sig fortsat helt ekstraordinært godt i de danske biografer. Efter 36 års venten, har filmen taget danskerne med storm og omtalen af filmen har været helt fantastisk. Filmen har i skrivende stund rundet 500.000 solgte billetter på bare tre og en halv uge og er dermed godt på vej til at være en seriøs kandidat til årets mest sete film i 2022. Juni måned ligger dermed til at følge i maj måneds fodspor, og blive en af de største juni måneder i mere end 10 år. 

Vi kigger med glæde og forventning frem imod 2. halvår og glæder os over at det danske biografmedie er tilbage i god form efter to svære år i 2020 og 2021 grundet pandemien. Når de gode film er at finde på programmet i biografen, er der ikke tvivl om, at biografgængerne fluks vil strømme til biografsæderne. 

Vi ses i biografen! 

Kontakt os til enhver tid på info@drf.dk eller se mere her.

Seneste nyheder

Filmfokus Q2: Et kvartal i efterfølgernes tegn

Filmfokus Q2: Et kvartal i efterfølgernes tegn

Årets første kvartal bliver snart rundet af, og med et samlet billetsalg, der formentlig runder 2,75 mio. billetter, bliver det atter understreget, at biografen står stærkt og bevæger sig mod normalen igen. Danmarks Statistik kunne også for nylig rapportere, at...

DRF Seminar – Fokus på de 20-40-årige

DRF Seminar – Fokus på de 20-40-årige

Til Dansk Reklame Films seminar d. 31. januar 2023 stillede vi skarpt på de 20-40-årige, der er en kommercielt interessant målgruppe, som er med til at definere udviklingen i medieforbruget, men samtidig er svær at ramme og opnå opmærksomhed over for. Seminaret blev...

Gyserfilm trækker de unge i biografen

Gyserfilm trækker de unge i biografen

I denne artikel-serie dykker vi ned i forskellige genrer, franchises eller andre typer af film: hvad er det der gør dem til noget særligt, hvad differentierer dem fra andre typer af film, og hvorfor er de interessante kommercielt.  Gyserfilm er en evigt populær genre,...