I en branche præget af hård konkurrence og mange annoncører med fokus på taktiske budskaber, har Santander Consumer Bank været på en rejse mod et større fokus på branding. Biografmediet har i den forbindelse været med til at skabe resultater for Santander Consumer Bank. Business Science har i starten af 2021 udarbejdet en salgs- og imagemodel, der belyser hvordan Santanders medieinvesteringer har påvirket antallet af låneansøgningen og konverteringen heraf på kort og lang sigt. Men også hvordan Santander Consumer Bank har styrket deres image og øget effekten af deres medieinvestering med et større fokus på branding.

Resultaterne fra salgs- og imagemodellen understøtter i høj grad brug af biografmediet, hvor biografmediet igen ligger sig i toppen af effektivitet per investereret krone, både når der ses på evnen til at generere låneansøgninger og høj ROI. Ofte taler man om biograf og den langsigtede effekt, men faktisk var biografen den offline mediekanal med den højeste kortsigtede ROI i caseperioden fra 2017-2020.

Resultatet lægger sig op af flere andre kombinerede salgs- og imagemodeller og metastudier, hvor biografen generelt set ligger sig i toppen på både den kort- og langsigtede ROI.

Seneste nyheder

Biografklub Danmark sæson 2021/22

Biografklub Danmark sæson 2021/22

Historiske dramaer dominerer for resten af året Dette års Biografklub Danmark-sæson bliver sparket i gang i d. 16. september til et storslået historisk drama om Nordens dronning, MARGRETE DEN FØRSTE, med den altid imponerende Trine Dyrholm i hovedrollen. Filmen er en...

Filmfokus 3. kvartal – En flot genåbning med mere i vente

Filmfokus 3. kvartal – En flot genåbning med mere i vente

Danmark er endelig ved at bevæge sig mod normale tilstande, og biograferne har nu haft åbent i over en måned, som glædeligt er forløbet over forventning. Nordisk Film Biografer kunne nemlig melde, at de har haft 3 gange så mange gæster i maj måned, som ved genåbningen...

Store forventninger til Q4

Store forventninger til Q4

Tirsdag d. 25. maj afholdte Dansk Reklame Film A/S årets første Cinema Commercial Club for kunder og samarbejdspartnere til en forpremiere i Imperial. I den forbindelse udtalte Carsten Ellemo, CEO, Dansk Reklame Film, hvilken glæde det er for virksomheden at være...