I en branche præget af hård konkurrence og mange annoncører med fokus på taktiske budskaber, har Santander Consumer Bank været på en rejse mod et større fokus på branding. Biografmediet har i den forbindelse været med til at skabe resultater for Santander Consumer Bank. Business Science har i starten af 2021 udarbejdet en salgs- og imagemodel, der belyser hvordan Santanders medieinvesteringer har påvirket antallet af låneansøgningen og konverteringen heraf på kort og lang sigt. Men også hvordan Santander Consumer Bank har styrket deres image og øget effekten af deres medieinvestering med et større fokus på branding.

Resultaterne fra salgs- og imagemodellen understøtter i høj grad brug af biografmediet, hvor biografmediet igen ligger sig i toppen af effektivitet per investereret krone, både når der ses på evnen til at generere låneansøgninger og høj ROI. Ofte taler man om biograf og den langsigtede effekt, men faktisk var biografen den offline mediekanal med den højeste kortsigtede ROI i caseperioden fra 2017-2020.

Resultatet lægger sig op af flere andre kombinerede salgs- og imagemodeller og metastudier, hvor biografen generelt set ligger sig i toppen på både den kort- og langsigtede ROI.

Seneste nyheder

Dansk Reklame Film A/S melder udsolgt til og med uge 50 på 12+

Dansk Reklame Film A/S melder udsolgt til og med uge 50 på 12+

Dansk Reklame Film A/S melder udsolgt til og med uge 50 på 12+ Vi står lige nu i en fuldstændig enestående situation, da vi kigger ind i november måned, hvor vi må melde alt udsolgt på vores brede medieindkøb 12+, men der er stadigvæk mulighed for at blive eksponeret...

Filmfokus november og december 2021

Filmfokus november og december 2021

Filmfokus: Biografen er tilbage for fuld styrke og vi glæder os til november og december  Siden udgivelsen af TERNET NINJA 2 i august, er de danske biografer for alvor kommet på fode igen. Det går så godt at biografmediet siden august har ligget pænt over hvad man...

Dansk Reklame Film udvider sit netværk – igen!

Dansk Reklame Film udvider sit netværk – igen!

Dansk Reklame Film udvider sit netværk - igen! Velkommen til BIG BIO Herlev Det er med største glæde og fornøjelse, at vi, i Dansk Reklame Film, kan annoncere, at 2021 ikke blot er et år spækket med vanvittige gode titler, som bl.a. TERNET NINJA 2, der havde den...