D. 25. december fik efterfølgeren til den moderne Disney-klassiker, Frost, premiere i de danske biografer. Indtil videre tyder meget på, at Frost-universets popularitet kun er vokset yderligere blandt fanskaren, der primært tæller børnefamilier, siden den første film udkom i 2013. Fortsættelsen Frost 2 har nemlig sprunget alle rammer for forventningerne til antallet af solgte billetter i 2019 – og det formodes, at bølgen vil fortsætte et godt stykke ind i første del af 2020.

Selvom filmen Frost 2 havde premiere blot én uge før årsskiftet, formåede den at lokke 417.118 filmglade danskere ind i biografmørket inden udgangen af 2019. Frost 2 indtager således en 6. plads ud af de film, der har solgt flest biografbilletter blandt premierefilm i 2019, oplyser Danske Biografer i en pressemeddelelse. Ifølge Danmarks Statistisk blev der til sammenligning i alt solgt 563.161 billetter til den første Frost-film. Alt tyder dermed på, at efterfølgeren når hidtil usete højder for Frost-universet.


Skal du nå at følge med den forunderlige Frost 2 snestorm, så er det nu
Har du et produkt, der er særligt interessant for børnefamilier? Kunne du godt tænke dig at nå ud til en koncentreret og købestærk målgruppe? Så er det helt ideelt at være synlig på det store biograflærred i januar måned. Hvis du vil vide mere, så kan du kontakte os her.


Om filmen
I den første Frost-film skulle pigen Elsa lære at styre sine magiske kræfter, der var ude af kontrol. I Frost 2 får hun brug for sine overnaturlige kræfter mere end nogensinde før – og det store spørgsmål er, om de rækker langt nok. Fortsættelsen byder naturligvis på et glædeligt gensyn med hovedpersonerne fra den første film; men man møder desuden nye karakterer og sange i det videreudviklede filmunivers.

 

Seneste nyheder

FILMFOKUS Q3: BIOGRAFERNE VENDER STÆRKT TILBAGE

FILMFOKUS Q3: BIOGRAFERNE VENDER STÆRKT TILBAGE

  Efter en lang og hård periode for underholdningsindustrien, der tæller et nedlukket biografmarked, er der atter åbnet op for biografdriften og besøgende, filmglade gæster. På trods af sommervarmen og Corona-forbehold er genåbningen forløbet, som den skulle. Den...

Stor marketingkampagne fra Danske Biografer

Stor marketingkampagne fra Danske Biografer

Efter en lang og ufrivillig nedlukning er biograferne endelig åbne igen og Danske Biografer arbejder derfor målrettet med at byde danskerne velkommen i biografrummet igen. Den store ”Vi har også savnet dig”-kampagne startede i fredags, og effekten har allerede været...

Kom godt i gang igen

Kom godt i gang igen

Dansk Reklame Film vil gerne fejre genåbningen af biograferne og hjælpe vores samarbejdspartnere godt i gang. Derfor har vi lavet to stærke tilbud, hvor du har mulighed for at komme i kontakt med biografens attraktive målgruppe til en rigtigt god pris. Hvis du er...