D. 25. december fik efterfølgeren til den moderne Disney-klassiker, Frost, premiere i de danske biografer. Indtil videre tyder meget på, at Frost-universets popularitet kun er vokset yderligere blandt fanskaren, der primært tæller børnefamilier, siden den første film udkom i 2013. Fortsættelsen Frost 2 har nemlig sprunget alle rammer for forventningerne til antallet af solgte billetter i 2019 – og det formodes, at bølgen vil fortsætte et godt stykke ind i første del af 2020.

Selvom filmen Frost 2 havde premiere blot én uge før årsskiftet, formåede den at lokke 417.118 filmglade danskere ind i biografmørket inden udgangen af 2019. Frost 2 indtager således en 6. plads ud af de film, der har solgt flest biografbilletter blandt premierefilm i 2019, oplyser Danske Biografer i en pressemeddelelse. Ifølge Danmarks Statistisk blev der til sammenligning i alt solgt 563.161 billetter til den første Frost-film. Alt tyder dermed på, at efterfølgeren når hidtil usete højder for Frost-universet.


Skal du nå at følge med den forunderlige Frost 2 snestorm, så er det nu
Har du et produkt, der er særligt interessant for børnefamilier? Kunne du godt tænke dig at nå ud til en koncentreret og købestærk målgruppe? Så er det helt ideelt at være synlig på det store biograflærred i januar måned. Hvis du vil vide mere, så kan du kontakte os her.


Om filmen
I den første Frost-film skulle pigen Elsa lære at styre sine magiske kræfter, der var ude af kontrol. I Frost 2 får hun brug for sine overnaturlige kræfter mere end nogensinde før – og det store spørgsmål er, om de rækker langt nok. Fortsættelsen byder naturligvis på et glædeligt gensyn med hovedpersonerne fra den første film; men man møder desuden nye karakterer og sange i det videreudviklede filmunivers.

 

Seneste nyheder

Kommende film i 2. kvartal: Et sprængfarligt forår

Kommende film i 2. kvartal: Et sprængfarligt forår

2020 er blevet skudt i gang med et imponerende 1. kvartal, da danskerne strømmer i flokkevis til landets biografer for at se nogle af årets helt store, danske film og prisvindende Oscar-titler. Foråret forventes dog at blive næsten endnu stærkere, når blandt andet to...

Kåring af Årets Biografreklame

Kåring af Årets Biografreklame

CEO for Dansk Reklame Film, Carsten Ellemo & Formand for Fagbevægelsens Hovedorganisation, Lizette Risgaard Onsdag d. 5. februar blev sløret løftet for den reklamefilm, der vandt titlen som ”Årets Biografreklame” anno 2019. Vinderen blev Fagbevægelsens...

Udnyt de store titlers potentiale til branding i biografen

Udnyt de store titlers potentiale til branding i biografen

I går, torsdag d. 30. januar, landede den sidste film i Klovn-trilogien, Klovn The Final, i landets biografer. De to forrige film solgte tilsammen over 1,3 mio. billetter, så det bliver med al sandsynlighed de humoristiske drengerøve, Casper Christensen og Frank Hvam,...