Siden 2016 har Nordisk Film Biografer og EsportBio haft fornøjelsen af at lukke dørene op for forventningsfulde, glade og esport-interesserede danskere til live streaming af store esport kampe og turneringer. EsportBio-konceptet har vist sig at være rigtig populært og er i stor vækst. Overordnet set så har EsportBio 2019 sæsonen været helt fantastisk – og antallet af solgte billetter er steget med hele 52% siden 2018.

Esport er overordnet set i kraftig vækst, og der er opstået flere muligheder for de esport interesserede ift. kulturelle, sportslige og uddannelsesmæssige tiltag. Ifølge Dansk Erhverv og Danske Spil viser det sig, at det ikke kun de unge, der interesserer sig for esport. Hele 48% af dem, der bruger penge på at spille på esport-tuninger, er over 30 år. Det indikerer, at der er et spændende og interessant forretningspotentiale – også når det kommer til markedsføring.

Nordisk Film Biografer sluttede d. 10. november EsportBio 2019 sæsonen af, da der blev vist League of Legends verdensmesterskab landet over. Stemningen var helt fantastisk og i Imperial var der fremmødt 1000 glade og dedikerede fans, som ivrigt deltog i eventet. Det var en fest for både deltagere og tilstedeværende brands, som fik muligheden for en helt unik og exceptionel eksponering med bl.a. BioSpil i foyeren og på det store lærred.

Sofie Schmidt Christensen, Nordic Brand Manager Esport hos Nordisk Film Biografer, fortæller:
“Verdensmesterskabet er et af årets højdepunkter både i esport, men også i Nordisk Film Biografers viewing party-koncept EsportBio. Ca. 200 millioner mennesker følger gruppespillet og finalen på verdensplan, så det er stort at følge med fra biografen også.”

Vi kan allerede nu løfte sløret for, at den kommende sæson bliver mindst ligeså spændende, og at EsportBio i samarbejde med os hos Dansk Reklame Film vil afholde nogle episke events i 2020. Er du interesseret i at markedsføre dit brand i forbindelse med EsportBio-konceptet, så kontakt Dennis Cooper.

Seneste nyheder

Pressemeddelelse: Ny målemetode for biografreklame

Pressemeddelelse: Ny målemetode for biografreklame

Dansk Reklame Film indfører nu en mere enkel og præcis 1:1-måling af kampagneeksponeringer. Både Dansk Annoncørforening og Kreativitet & Kommunikation bakker op om initiativet. Siden 2007 har Dansk Reklame Film opgjort biografreklame som såkaldte...

Dansk Reklame Film udvider sit netværk i 2021!

Dansk Reklame Film udvider sit netværk i 2021!

Det er med største glæde og fornøjelse, at vi, i Dansk Reklame Film, kan annoncere, at 2021 ikke blot er et år spækket med vanvittige gode titler, men også et år, hvor vi byder nye biografer velkommen i netværket. 𝘒𝘪𝘯𝘰 𝘙𝘰’𝘴 𝘛𝘰𝘳𝘷 i Roskilde, 𝘔𝘦𝘨𝘢𝘚𝘤𝘰𝘱𝘦 i Horsens,...

Ny strategi i Dansk Reklame Film – og hvad så?

Ny strategi i Dansk Reklame Film – og hvad så?

I en foranderlig verden er det vigtigt at stoppe op fra tid til anden og spørge sig selv om hvem og hvad man gerne vil være? Både overfor samarbejdspartnere og annoncører, men også overfor medarbejder og kollegaer. Disse overvejelser er med til at skærpe og...