Siden 2016 har Nordisk Film Biografer og EsportBio haft fornøjelsen af at lukke dørene op for forventningsfulde, glade og esport-interesserede danskere til live streaming af store esport kampe og turneringer. EsportBio-konceptet har vist sig at være rigtig populært og er i stor vækst. Overordnet set så har EsportBio 2019 sæsonen været helt fantastisk – og antallet af solgte billetter er steget med hele 52% siden 2018.

Esport er overordnet set i kraftig vækst, og der er opstået flere muligheder for de esport interesserede ift. kulturelle, sportslige og uddannelsesmæssige tiltag. Ifølge Dansk Erhverv og Danske Spil viser det sig, at det ikke kun de unge, der interesserer sig for esport. Hele 48% af dem, der bruger penge på at spille på esport-tuninger, er over 30 år. Det indikerer, at der er et spændende og interessant forretningspotentiale – også når det kommer til markedsføring.

Nordisk Film Biografer sluttede d. 10. november EsportBio 2019 sæsonen af, da der blev vist League of Legends verdensmesterskab landet over. Stemningen var helt fantastisk og i Imperial var der fremmødt 1000 glade og dedikerede fans, som ivrigt deltog i eventet. Det var en fest for både deltagere og tilstedeværende brands, som fik muligheden for en helt unik og exceptionel eksponering med bl.a. BioSpil i foyeren og på det store lærred.

Sofie Schmidt Christensen, Nordic Brand Manager Esport hos Nordisk Film Biografer, fortæller:
“Verdensmesterskabet er et af årets højdepunkter både i esport, men også i Nordisk Film Biografers viewing party-koncept EsportBio. Ca. 200 millioner mennesker følger gruppespillet og finalen på verdensplan, så det er stort at følge med fra biografen også.”

Vi kan allerede nu løfte sløret for, at den kommende sæson bliver mindst ligeså spændende, og at EsportBio i samarbejde med os hos Dansk Reklame Film vil afholde nogle episke events i 2020. Er du interesseret i at markedsføre dit brand i forbindelse med EsportBio-konceptet, så kontakt Dennis Cooper.

Seneste nyheder

Kommende film i 2. kvartal: Et sprængfarligt forår

Kommende film i 2. kvartal: Et sprængfarligt forår

2020 er blevet skudt i gang med et imponerende 1. kvartal, da danskerne strømmer i flokkevis til landets biografer for at se nogle af årets helt store, danske film og prisvindende Oscar-titler. Foråret forventes dog at blive næsten endnu stærkere, når blandt andet to...

Kåring af Årets Biografreklame

Kåring af Årets Biografreklame

CEO for Dansk Reklame Film, Carsten Ellemo & Formand for Fagbevægelsens Hovedorganisation, Lizette Risgaard Onsdag d. 5. februar blev sløret løftet for den reklamefilm, der vandt titlen som ”Årets Biografreklame” anno 2019. Vinderen blev Fagbevægelsens...

Udnyt de store titlers potentiale til branding i biografen

Udnyt de store titlers potentiale til branding i biografen

I går, torsdag d. 30. januar, landede den sidste film i Klovn-trilogien, Klovn The Final, i landets biografer. De to forrige film solgte tilsammen over 1,3 mio. billetter, så det bliver med al sandsynlighed de humoristiske drengerøve, Casper Christensen og Frank Hvam,...