Marvel-superheltenes svanesang, ”Avengers: Endgame”, er længeventet og det ses især på et imponerende besøgstal i de danske biografer. Danskerne flokkes til biograferne og i løbet af de første 24 timer har 50.262 danskere været inde og se ”Endgame”. Til sammenligning hev den forrige film i sagaen, ”Avengers: Infinity War”, 28.536 danskere i biografen inden for de første 24 timer.

Superheltefilmen sætter dermed tre rekorder:

  • Den største åbningsdag for en superheltefilm nogensinde
  • Den største premiereåbning i april nogensinde
  • Hidtil største åbningsdag i 2019

Ikke nok med at publikum har taget godt imod filmen, er den ligeledes blevet hyldet af anmelderne, der ikke sparer på tillægsordene: ”…den ultimative superheltefilm…”, ”Episk imponerede” og ”…vildeste superhelterutsjbanetur nogensinde”.

 

Kilde: FAFID – Foreningen af Filmudlejere i Danmark & The Walt Disney Company Nordic

Seneste nyheder

Biografens Magiske Univers

Biografens Magiske Univers

Der er ingen grænser for brand eksponering i samarbejde med Dansk Reklame Film A/S. Biografen er et fantastisk sted at skabe et unikt univers, som afspejler det budskab, som dit brand ønsker at kommunikere. For Dansk Reklame Film A/S er det essentielt at skabe det...

”Brug 2 sekunder mere” er Årets Biografreklame 2018

”Brug 2 sekunder mere” er Årets Biografreklame 2018

Rådet for Sikker Trafik vinder prisen og skubber dermed Carlsberg ned fra den trone, de har siddet på i både 2016 og 2017. Medlemmerne af DRF’s loyalitets klub Cinematastic Commercial Club stemte onsdag aften Rådet for Sikker Trafik ind som den bedste biografreklame...

Biografmarkedet i fremgang trods rekord varm sommer

Biografmarkedet i fremgang trods rekord varm sommer

Det er ingen hemmelighed, at en varm sommer får flere til at hoppe i badebukserne frem for biografsæderne. Men på trods af en rekord varm sommer var billetsalget i 2018 alligevel stigende. I 2018 blev der solgt mere end 13 millioner billetter i biograferne, og på den...