Efter en fantastisk åbning i julen, så har Anders Matthesen fortsat sin flotte sejrsgang i starten af det nye år.

Rekordbøgerne skulle opdateres allerede efter jul. På de første otte dage solgte filmen svimlende 345.947 biografbilletter inklusiv snigpremierebilletter, hvilket gjorde det til den bedste startuge nogensinde for en dansk film. Dermed overgår Ternet Ninja den flotte Journal 64 premiere. Hen over nytår og i første halvdel af januar, har animationsfilmen fortsat nydt godt af danskernes store opmærksomhed og de mange gode anbefalinger. Milepælen på en halv million biografgæster er nu indfriet og filmen har i skrivende stund solgt 605.000 billetter.

Frederik Honoré fra Nordisk Film Distribution udtaler: ”Det har vist sig at være en film, der favner enormt bredt og både har en stærk appel til børnefamilier, men også til et voksent publikum, som kan lide et godt grin eller er fans af Anders Matthesen.”

Januar har været rigtig god i de danske biografer. Ikke kun Ternet Ninja har fastholdt et imponerende niveau. Også Bohemian Rhapsody (premiere d. 1/11) har leveret et fantastisk billettal. Den fantastiske musikfilm om Queen har netop rundet 400.000 solgte billetter, hvilket er en stor præstation. Dette fejres med et landsdækkende event d. 21. januar, hvor Bohemian Rhapsody kan opleves i en ’sing-a-long’ version, hvor publikum opfordres til at synge med på Queens ikoniske sange.
En anden musikfilm bag den flotte januar er A Star Is Born (premiere d. 6/12) som ligeledes tækker gæster i biografen på tværs af landet.

Seneste nyheder

Biografens Magiske Univers

Biografens Magiske Univers

Der er ingen grænser for brand eksponering i samarbejde med Dansk Reklame Film A/S. Biografen er et fantastisk sted at skabe et unikt univers, som afspejler det budskab, som dit brand ønsker at kommunikere. For Dansk Reklame Film A/S er det essentielt at skabe det...

”Brug 2 sekunder mere” er Årets Biografreklame 2018

”Brug 2 sekunder mere” er Årets Biografreklame 2018

Rådet for Sikker Trafik vinder prisen og skubber dermed Carlsberg ned fra den trone, de har siddet på i både 2016 og 2017. Medlemmerne af DRF’s loyalitets klub Cinematastic Commercial Club stemte onsdag aften Rådet for Sikker Trafik ind som den bedste biografreklame...

Biografmarkedet i fremgang trods rekord varm sommer

Biografmarkedet i fremgang trods rekord varm sommer

Det er ingen hemmelighed, at en varm sommer får flere til at hoppe i badebukserne frem for biografsæderne. Men på trods af en rekord varm sommer var billetsalget i 2018 alligevel stigende. I 2018 blev der solgt mere end 13 millioner billetter i biograferne, og på den...