Efter en fantastisk åbning i julen, så har Anders Matthesen fortsat sin flotte sejrsgang i starten af det nye år.

Rekordbøgerne skulle opdateres allerede efter jul. På de første otte dage solgte filmen svimlende 345.947 biografbilletter inklusiv snigpremierebilletter, hvilket gjorde det til den bedste startuge nogensinde for en dansk film. Dermed overgår Ternet Ninja den flotte Journal 64 premiere. Hen over nytår og i første halvdel af januar, har animationsfilmen fortsat nydt godt af danskernes store opmærksomhed og de mange gode anbefalinger. Milepælen på en halv million biografgæster er nu indfriet og filmen har i skrivende stund solgt 605.000 billetter.

Frederik Honoré fra Nordisk Film Distribution udtaler: ”Det har vist sig at være en film, der favner enormt bredt og både har en stærk appel til børnefamilier, men også til et voksent publikum, som kan lide et godt grin eller er fans af Anders Matthesen.”

Januar har været rigtig god i de danske biografer. Ikke kun Ternet Ninja har fastholdt et imponerende niveau. Også Bohemian Rhapsody (premiere d. 1/11) har leveret et fantastisk billettal. Den fantastiske musikfilm om Queen har netop rundet 400.000 solgte billetter, hvilket er en stor præstation. Dette fejres med et landsdækkende event d. 21. januar, hvor Bohemian Rhapsody kan opleves i en ’sing-a-long’ version, hvor publikum opfordres til at synge med på Queens ikoniske sange.
En anden musikfilm bag den flotte januar er A Star Is Born (premiere d. 6/12) som ligeledes tækker gæster i biografen på tværs af landet.

Seneste nyheder

De nominerede til ÅRETS BIOGRAFREKLAME 2018

De nominerede til ÅRETS BIOGRAFREKLAME 2018

For fjerde år i træk kårer Dansk Reklame Film årets bedste biografreklame Dansk Reklame Film skal have kåret ÅRETS BIOGRAFREKLAME 2018. 5 annoncører er nået frem til den afgørende kåring som finder sted onsdag d. 20/2 i en fyldt CinemaxX sal på Fisketorvet til Dansk...