Svimlende 215.052 billetter, har givet JOURNAL 64 den bedste åbning nogensinde for en dansk film.

Zentropa og Christoffer Boes, med spænding ventede Afdeling Q-thriller, JOURNAL 64 er kommet helt suverænt fra start herhjemme. D. 4. oktober fik den biografpremiere, hvor den blev kaldt den bedste i serien af en række af landets anmeldere, og i weekenden har biografgængere over hele landet valfartet til filmen i historisk stor stil. Efter åbningen har filmen således allerede solgt utrolige 215.052 billetter inkl. snigpremierebilletter.

I selve weekenden torsdag-søndag solgte Jussi Adler-Olsens nye film 150.326 billetter, og med 64.699 snigpremierebilletter oven i, lander totalen for åbningen på 215.052 solgte billetter. Det giver JOURNAL 64 den bedste åbning for en dansk film nogensinde, når man tæller snigpremierebilletter med. Til sammenligning åbnede film nr. 3 i Afdeling Q-serien, Flaskepost fra P, i 2016 med 207.669 billetter inkl. snigpremierebilletter (154.342 billetter i åbningsweekenden torsdag-søndag, uden snigpremierebilletter).

Læs mere her.

 

Seneste nyheder

Superhelteepos trækker 50.000 danskere i biografen på én dag

Superhelteepos trækker 50.000 danskere i biografen på én dag

Marvel-superheltenes svanesang, ”Avengers: Endgame”, er længeventet og det ses især på et imponerende besøgstal i de danske biografer. Danskerne flokkes til biograferne og i løbet af de første 24 timer har 50.262 danskere været inde og se ”Endgame”. Til sammenligning...

Biografens Magiske Univers

Biografens Magiske Univers

Der er ingen grænser for brand eksponering i samarbejde med Dansk Reklame Film A/S. Biografen er et fantastisk sted at skabe et unikt univers, som afspejler det budskab, som dit brand ønsker at kommunikere. For Dansk Reklame Film A/S er det essentielt at skabe det...

”Brug 2 sekunder mere” er Årets Biografreklame 2018

”Brug 2 sekunder mere” er Årets Biografreklame 2018

Rådet for Sikker Trafik vinder prisen og skubber dermed Carlsberg ned fra den trone, de har siddet på i både 2016 og 2017. Medlemmerne af DRF’s loyalitets klub Cinematastic Commercial Club stemte onsdag aften Rådet for Sikker Trafik ind som den bedste biografreklame...