Svimlende 215.052 billetter, har givet JOURNAL 64 den bedste åbning nogensinde for en dansk film.

Zentropa og Christoffer Boes, med spænding ventede Afdeling Q-thriller, JOURNAL 64 er kommet helt suverænt fra start herhjemme. D. 4. oktober fik den biografpremiere, hvor den blev kaldt den bedste i serien af en række af landets anmeldere, og i weekenden har biografgængere over hele landet valfartet til filmen i historisk stor stil. Efter åbningen har filmen således allerede solgt utrolige 215.052 billetter inkl. snigpremierebilletter.

I selve weekenden torsdag-søndag solgte Jussi Adler-Olsens nye film 150.326 billetter, og med 64.699 snigpremierebilletter oven i, lander totalen for åbningen på 215.052 solgte billetter. Det giver JOURNAL 64 den bedste åbning for en dansk film nogensinde, når man tæller snigpremierebilletter med. Til sammenligning åbnede film nr. 3 i Afdeling Q-serien, Flaskepost fra P, i 2016 med 207.669 billetter inkl. snigpremierebilletter (154.342 billetter i åbningsweekenden torsdag-søndag, uden snigpremierebilletter).

Læs mere her.

 

Seneste nyheder

Kommende film i 2. kvartal: Et sprængfarligt forår

Kommende film i 2. kvartal: Et sprængfarligt forår

2020 er blevet skudt i gang med et imponerende 1. kvartal, da danskerne strømmer i flokkevis til landets biografer for at se nogle af årets helt store, danske film og prisvindende Oscar-titler. Foråret forventes dog at blive næsten endnu stærkere, når blandt andet to...

Kåring af Årets Biografreklame

Kåring af Årets Biografreklame

CEO for Dansk Reklame Film, Carsten Ellemo & Formand for Fagbevægelsens Hovedorganisation, Lizette Risgaard Onsdag d. 5. februar blev sløret løftet for den reklamefilm, der vandt titlen som ”Årets Biografreklame” anno 2019. Vinderen blev Fagbevægelsens...