Prisen for årets bedste biografreklame er netop blevet uddelt, og igen i år er det Carlsberg, der står som sejrherre med deres reklamefilm ”The Danish Way”.

Dansk Reklame Film har for tredje gang uddelt prisen for årets bedste ´biografreklame, og for andet år i træk var det Carlsberg, som trak det længste strå.

Carlsberg vandt i år med deres reklamefilm ”The Danish Way”, som har Mads Mikkelsen i hovedrollen. Castet af Mikkelsen er nøje udvalgt, eftersom han er: ”… en international profil kendt for at gå ambitiøst til opgaven og udkomme med høj kvalitet – sådan som vi også gerne vil se os selv på Carlsberg”, fortæller Carlsbergs danske Marketing Manager, Jeppe Boel, til Markedsføring.dk. 

Prisuddelingen løb af stablen i forbindelse med årets første CCC-arrangement, hvor der blev vist forpremiere på den oscar-nominerede storproduktion ”The Post”. Inden da var det dog de nominerede for den bedste biografreklame anno 2017, som blev vist på det store lærred. Her var feltet, foruden Carlsberg, udgjort af Ørsted, Rådet for Sikker Trafik, Volvo og McDonald’s.

Alle de nominerede reklamefilm er fundet ud fra Dansk Reklame Films egne reklamefilmtests for det forgangne år, og her var det altså disse fem annoncører, der scorede bedst på både erindring og liking hos de gæstende biografgængere.

Seneste nyheder

Superhelteepos trækker 50.000 danskere i biografen på én dag

Superhelteepos trækker 50.000 danskere i biografen på én dag

Marvel-superheltenes svanesang, ”Avengers: Endgame”, er længeventet og det ses især på et imponerende besøgstal i de danske biografer. Danskerne flokkes til biograferne og i løbet af de første 24 timer har 50.262 danskere været inde og se ”Endgame”. Til sammenligning...

Biografens Magiske Univers

Biografens Magiske Univers

Der er ingen grænser for brand eksponering i samarbejde med Dansk Reklame Film A/S. Biografen er et fantastisk sted at skabe et unikt univers, som afspejler det budskab, som dit brand ønsker at kommunikere. For Dansk Reklame Film A/S er det essentielt at skabe det...

”Brug 2 sekunder mere” er Årets Biografreklame 2018

”Brug 2 sekunder mere” er Årets Biografreklame 2018

Rådet for Sikker Trafik vinder prisen og skubber dermed Carlsberg ned fra den trone, de har siddet på i både 2016 og 2017. Medlemmerne af DRF’s loyalitets klub Cinematastic Commercial Club stemte onsdag aften Rådet for Sikker Trafik ind som den bedste biografreklame...