En ny case der sammenligner kommunikationseffekt på biograf og web-tv slår fast, at biografen er hele fem gange mere effektiv end web-tv i forhold til budskabsforståelse.

 

I undersøgelsen er der blevet interviewet personer, der har set en reklame for Mountain Dew én gang hhv. i biograf og på web-tv (non-skip på bl.a. YouTube og MTG). Erindringen er hele seks gange stærkere på biografmediet. Også på liking skiller biografen sig positivt ud. Undersøgelsen bekræfter resultater fra tidligere undersøgelser. Mange annoncører bruger med god grund web-tv som et supplement til traditionel tv for at øge dækningen. Men det giver god mening, at bruge en del af budgettet på biograf også. Ganske vist er kontaktprisen højere, men man får markant større effekt for pengene.

Seneste nyheder

SPIDER-MAN lukker biograferne med enestående åbningsweekend

SPIDER-MAN lukker biograferne med enestående åbningsweekend

SPIDER-MAN lukker biograferne med enestående åbningsweekend Endnu engang må de danske biografer ufrivilligt lukke grundet påbud fra regeringen, men vi ser alligevel optimistisk frem imod genåbningen mandag d. 17. januar 2022.  Dansk Reklame Film bliver endnu engang...

Dansk Reklame Film seminar – Den Ekstraordinære Eksponering

Dansk Reklame Film seminar – Den Ekstraordinære Eksponering

Dansk Reklame Film seminar - Den Ekstraordinære Eksponering I starten af oktober 2021 dykkede vi med tre nye interessante talere ned i selve eksponeringssituationen med et fokus på medieinstrumentalitet, målgrupper og opmærksomhed, og dermed hvad der er grundlaget for...

Filmfokus Q1 2022 – Et nyt spændende film år i vente

Filmfokus Q1 2022 – Et nyt spændende film år i vente

FILMFOKUS Q1 2022 – Et nyt spændende film-år i vente 2021 rinder snart ud og med et nyt år i vente, ser vi i Dansk Reklame Film frem mod 1. kvartal af 2022, der vil byde på nye stærke filmoplevelser på det store lærred. Det er ingen hemmelighed, at sidste halvdel af...