En ny case der sammenligner kommunikationseffekt på biograf og web-tv slår fast, at biografen er hele fem gange mere effektiv end web-tv i forhold til budskabsforståelse.

 

I undersøgelsen er der blevet interviewet personer, der har set en reklame for Mountain Dew én gang hhv. i biograf og på web-tv (non-skip på bl.a. YouTube og MTG). Erindringen er hele seks gange stærkere på biografmediet. Også på liking skiller biografen sig positivt ud. Undersøgelsen bekræfter resultater fra tidligere undersøgelser. Mange annoncører bruger med god grund web-tv som et supplement til traditionel tv for at øge dækningen. Men det giver god mening, at bruge en del af budgettet på biograf også. Ganske vist er kontaktprisen højere, men man får markant større effekt for pengene.

Seneste nyheder

Fortsættelsen til Frost er en kæmpe succes

Fortsættelsen til Frost er en kæmpe succes

D. 25. december fik efterfølgeren til den moderne Disney-klassiker, Frost, premiere i de danske biografer. Indtil videre tyder meget på, at Frost-universets popularitet kun er vokset yderligere blandt fanskaren, der primært tæller børnefamilier, siden den første film...

Kommende film 2020: Et stærkt 1. kvartal i vente

Kommende film 2020: Et stærkt 1. kvartal i vente

2019 rinder snart ud og med 2020 i den nære fremtid, ser vi i Dansk Reklame Film frem til et helt nyt år med fortsat fremgang i biografen fyldt med filmoplevelser, som man kan glæde sig til at se på det store lærred. Det nye år forventes nemlig at blive sparket i gang...