En ny case der sammenligner kommunikationseffekt på biograf og web-tv slår fast, at biografen er hele fem gange mere effektiv end web-tv i forhold til budskabsforståelse.

 

I undersøgelsen er der blevet interviewet personer, der har set en reklame for Mountain Dew én gang hhv. i biograf og på web-tv (non-skip på bl.a. YouTube og MTG). Erindringen er hele seks gange stærkere på biografmediet. Også på liking skiller biografen sig positivt ud. Undersøgelsen bekræfter resultater fra tidligere undersøgelser. Mange annoncører bruger med god grund web-tv som et supplement til traditionel tv for at øge dækningen. Men det giver god mening, at bruge en del af budgettet på biograf også. Ganske vist er kontaktprisen højere, men man får markant større effekt for pengene.

Seneste nyheder

Mest ventede film 2021

Mest ventede film 2021

Dansk Reklame Film A/S og kino.dk er gået sammen, og har lavet en video der giver dig indsigt i biografåret 2021. Daniel Bentien, præsenterer dette års mest ventede film. Meget tyder på, at 2021 bliver et biografår vi sent vil glemme grundet de mange store og flotte...

Vinterbergs Druk rydder bordet til European Film Awards

Vinterbergs Druk rydder bordet til European Film Awards

Den præstigefyldte prisuddeling, European Film Awards, belønnede Thomas Vinterbergs hyldest til livet, Druk, lørdag aften med en tildeling af priser i de allerstørste kategorier. Vinterberg har før været nomineret og vundet i kategorier som Årets Europæiske Fund for...

Filmen Druk runder 800.000 solgte billetter

Filmen Druk runder 800.000 solgte billetter

Efter de seneste måneders fantastiske besøgstal i de danske biografer, så bliver en lang række biografer i de 69 restriktionsramte kommuner nu desværre sat på pause til d. 4. januar 2021. Fra fredag d. 11. december vil biograferne i Esbjerg, Tønder, Kolding og Rønne...