En ny case der sammenligner kommunikationseffekt på biograf og web-tv slår fast, at biografen er hele fem gange mere effektiv end web-tv i forhold til budskabsforståelse.

 

I undersøgelsen er der blevet interviewet personer, der har set en reklame for Mountain Dew én gang hhv. i biograf og på web-tv (non-skip på bl.a. YouTube og MTG). Erindringen er hele seks gange stærkere på biografmediet. Også på liking skiller biografen sig positivt ud. Undersøgelsen bekræfter resultater fra tidligere undersøgelser. Mange annoncører bruger med god grund web-tv som et supplement til traditionel tv for at øge dækningen. Men det giver god mening, at bruge en del af budgettet på biograf også. Ganske vist er kontaktprisen højere, men man får markant større effekt for pengene.

Seneste nyheder

Den Store Biografdag var igen i år en succes

Den Store Biografdag var igen i år en succes

Den Store Biografdag var igen i år en succes Søndag d. 17. november 2019 præsenterede Nordisk Film Biografer i samarbejde med L’OR kaffekapsler dette års Den Store Biografdag for at fejre det fantastiske, magiske filmunivers, som de fleste af os tryllebindes af og...

Biografmediet klarer sig forrygende

Biografmediet klarer sig forrygende

Biografmediet klarer sig forrygende I øjeblikket går det rigtig godt med billetsalget i biograferne over hele Danmark. I kølvandet på et i forvejen højt billetsalg i uge 40 og 41, blev der i efterårsferien solgt mere end 80.000 biografbilletter i gennemsnit pr. dag....

Fortsat fremdrift for de danske biografer

Fortsat fremdrift for de danske biografer

2018 var et fantastisk år for de danske biografer, når vi kigger på antal af biograf besøgende – men det stopper ikke her, da den flotte fremdrift forsætter ind i 2019. Brancheforeningen Danske Biografer skriver således, at det samlede antal biograf besøgende til både...