En reklamefilm for HTX-uddannelsen på Tech College Aalborg har opnået en usædvanlig høj erindringsscore i en ny analyse fra Dansk Reklame Film.

Filmen, det drejer sig om, er det nordjyske bureau Det Nye Sorts reklamefilm for HTX-uddannelsen på Tech College Aalborg.

Reklamen stammer fra 2015, hvor den i øvrigt vandt kategorierne Bedste Reklamefilm, Bedste Unikke Kampagneelement – plus Grand Prix – ved awardshowet Årets Brøl, og nu har den altså også bevist sit værd i biografen.

Filmen for HTX Aalborg fik i Dansk Reklame Films analyse en erindringsscore på 84 procent hvilket vil sige, at 84 procent af biografgængerne kan huske at have set den – et tal, der ligger langt over benchmark på 53 procent. Hos mændene er recall endda oppe på 85 procent.

Seneste nyheder

SPIDER-MAN lukker biograferne med enestående åbningsweekend

SPIDER-MAN lukker biograferne med enestående åbningsweekend

SPIDER-MAN lukker biograferne med enestående åbningsweekend Endnu engang må de danske biografer ufrivilligt lukke grundet påbud fra regeringen, men vi ser alligevel optimistisk frem imod genåbningen mandag d. 17. januar 2022.  Dansk Reklame Film bliver endnu engang...

Dansk Reklame Film seminar – Den Ekstraordinære Eksponering

Dansk Reklame Film seminar – Den Ekstraordinære Eksponering

Dansk Reklame Film seminar - Den Ekstraordinære Eksponering I starten af oktober 2021 dykkede vi med tre nye interessante talere ned i selve eksponeringssituationen med et fokus på medieinstrumentalitet, målgrupper og opmærksomhed, og dermed hvad der er grundlaget for...

Filmfokus Q1 2022 – Et nyt spændende film år i vente

Filmfokus Q1 2022 – Et nyt spændende film år i vente

FILMFOKUS Q1 2022 – Et nyt spændende film-år i vente 2021 rinder snart ud og med et nyt år i vente, ser vi i Dansk Reklame Film frem mod 1. kvartal af 2022, der vil byde på nye stærke filmoplevelser på det store lærred. Det er ingen hemmelighed, at sidste halvdel af...