En reklamefilm for HTX-uddannelsen på Tech College Aalborg har opnået en usædvanlig høj erindringsscore i en ny analyse fra Dansk Reklame Film.
Filmen, det drejer sig om, er det nordjyske bureau Det Nye Sorts reklamefilm for HTX-uddannelsen på Tech College Aalborg.
Reklamen stammer fra 2015, hvor den i øvrigt vandt kategorierne Bedste Reklamefilm, Bedste Unikke Kampagneelement – plus Grand Prix – ved awardshowet Årets Brøl, og nu har den altså også bevist sit værd i biografen.
Filmen for HTX Aalborg fik i Dansk Reklame Films analyse en erindringsscore på 84 procent hvilket vil sige, at 84 procent af biografgængerne kan huske at have set den – et tal, der ligger langt over benchmark på 53 procent. Hos mændene er recall endda oppe på 85 procent.
Seneste nyheder

Filmfokus Q2: Et kvartal i efterfølgernes tegn
Årets første kvartal bliver snart rundet af, og med et samlet billetsalg, der formentlig runder 2,75 mio. billetter, bliver det atter understreget, at biografen står stærkt og bevæger sig mod normalen igen. Danmarks Statistik kunne også for nylig rapportere, at...

DRF Seminar – Fokus på de 20-40-årige
Til Dansk Reklame Films seminar d. 31. januar 2023 stillede vi skarpt på de 20-40-årige, der er en kommercielt interessant målgruppe, som er med til at definere udviklingen i medieforbruget, men samtidig er svær at ramme og opnå opmærksomhed over for. Seminaret blev...

Gyserfilm trækker de unge i biografen
I denne artikel-serie dykker vi ned i forskellige genrer, franchises eller andre typer af film: hvad er det der gør dem til noget særligt, hvad differentierer dem fra andre typer af film, og hvorfor er de interessante kommercielt. Gyserfilm er en evigt populær genre,...