Reklamefilm opnår usædvanlig høj erindring

Publiceret 07-02-2017

En reklamefilm for HTX-uddannelsen på Tech College Aalborg har opnået en usædvanlig høj erindringsscore i en ny analyse fra Dansk Reklame Film.

Tech-College-Aalborg.jpg

Filmen, det drejer sig om, er det nordjyske bureau Det Nye Sorts reklamefilm for HTX-uddannelsen på Tech College Aalborg.

Reklamen stammer fra 2015, hvor den i øvrigt vandt kategorierne Bedste Reklamefilm, Bedste Unikke Kampagneelement - plus Grand Prix - ved awardshowet Årets Brøl, og nu har den altså også bevist sit værd i biografen.

Filmen for HTX Aalborg fik i Dansk Reklame Films analyse en erindringsscore på 84 procent hvilket vil sige, at 84 procent af biografgængerne kan huske at have set den - et tal, der ligger langt over benchmark på 53 procent. Hos mændene er recall endda oppe på 85 procent.

Se reklamefilmen her, eller læs hele artiklen her.

Niclas.jpg
Niclas NybjergSalgschefLinkedin+45 26 25 76 44