Forsvaret satser på gamificering

Publiceret 25-01-2017

Forsvaret er til stede i samtlige Nordisk Film Biografers sale i form af et af de populære BioSpil, der tester spillernes kognitive færdigheder.

Forsvaret_Gaming.jpg

Forsvarets BioSpil bidrager til en generel branding af Forsvarets uddannelser, men tager udgangspunkt i de kampagneaktuelle officersuddannelser. Ifølge Kristoffer Bæk-Mikkelsen, der er Chief Client Officer, hos MediaCom Danmark, er mediet helt oplagt:

- "Biografen er et oplagt medie til netop den unge målgruppe, Forsvaret henvender sig til. Via gamificering fastholder vi spillernes opmærksomhed på en legende måde, samtidig med at vi får Forsvarets budskaber fortalt," siger han.

"I takt med at de unges medieadfærd udvikler sig hastigt, arbejder vi meget på at finde alternative måder at fastholde deres opmærksomhed på, således at vi kan få vores mange budskaber fortalt. Vi tror på, at BioSpil er et rigtig godt match, og håber på, at det vil inspirere målgruppen til at søge mere viden om Forsvarets uddannelser – og på sigt blive motiveret til at søge ind på en af uddannelserne, hvor det lige nu er officersuddannelserne, vi især søger kandidater til," siger Anders Christian Bech, major og Chef for Marketingsektionen ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse.

Læs hele artiklen her.

Niclas.jpg
Niclas NybjergSalgschefLinkedin+45 26 25 76 44