Cases

Mountain Dew når højest værdi i bio

En ny case der sammenligner kommunikationseffekt på biograf og web-tv slår fast, at biografen er hele fem gange mere effektiv end web-tv i forhold til budskabsforståelse.

I undersøgelsen er der blevet interviewet personer, der har set en reklame for Mountain Dew én gang hhv. i biograf og på web-tv (non-skip på bl.a. YouTube og MTG). Erindringen er hele seks gange stærkere på biografmediet. Også på liking skiller biografen sig positivt ud. Undersøgelsen bekræfter resultater fra tidligere undersøgelser. Mange annoncører bruger med god grund web-tv som et supplement til traditionel tv for at øge dækningen. Men det giver god mening, at bruge en del af budgettet på biograf også. Ganske vist er kontaktprisen højere, men man får markant større effekt for pengene.

MountainDew.jpg

Oister's trailerbranding leverer salg

OiSTER har de seneste år kørt nogle meget gennemførte introspots, som minder meget om en filmtrailer. Senest kørte traileren OiSTERZILLA, som minder om en apokalyptisk sci-fi film. Disse spots har begejstret og overrasket biografpublikummet, og det har medført både høj erindring og liking. En ny salgsmodel fra GroupM Business Science viser, at biografen er det stærkest performende medie på OiSTERs medieplan med et ROI tæt på 5.

Det betaler sig altså for OiSTER at køre denne yderst vellykkede brandingkampagne, både for image og salg.

oister.png

Biograf løfter kendskab til Pokerstars

En præ/post test lavet sammen med m/SIX viser positive resultater på brand parametre i forbindelse med Pokerstars brug af biografen.

Det hjulpne kendskab blandt biografpublikummet steg med 20% fra før til efter deres 6 uges kampagne. Desuden understøtter biografmediet en stigning i målgruppen på alle Pokerstars’ image statements. Det skal bemærkes, at biografkampagnen kørte sideløbende med en TV kampagne.

Bio_Tech.jpg

REKLAMEFILM OPNÅR USÆDVANLIG HØJ ERINDRING

En reklamefilm for HTX-uddannelsen på Tech College Aalborg har opnået en usædvanlig høj erindringsscore i en ny analyse fra Dansk Reklame Film. 

Filmen, det drejer sig om, er det nordjyske bureau Det Nye Sorts reklamefilm for HTX-uddannelsen på Tech College Aalborg. Reklamen stammer fra 2015, hvor den i øvrigt vandt kategorierne Bedste Reklamefilm, Bedste Unikke Kampagneelement - plus Grand Prix - ved awardshowet Årets Brøl, og nu har den altså også bevist sit værd i biografen.

Filmen for HTX Aalborg fik i Dansk Reklame Films analyse en erindringsscore på 84 procent hvilket vil sige, at 84 procent af biografgængerne kan huske at have set den - et tal, der ligger langt over benchmark på 53 procent. Hos mændene er recall endda oppe på 85 procent.